Multiworld

Nothing is impossible in the Multiworld
It is currently Mon May 13, 2024 1:48 pm

All times are UTC + 1 hour




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Krótki przewodnik dla nowych użytkowników
PostPosted: Wed Feb 18, 2004 1:52 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Nov 15, 2003 4:56 pm
Posts: 1141
Witaj w Multiświecie. Ten post zawiera krótkie wyjaśnienie czym w ogóle jest Multiświat, oraz krótki przewodnik po strukturze tego forum. Na końcu znajdziecie szablon, który może wam ułatwić opisywanie własnej postaci. Życzę miłej lektury.

1) Czym jest Multiświat?

Najkrótszą odpowiedzią na to pytanie było by chyba stwierdzenie: ‘to swego rodzaju forumowa RPG’. Jeśli wiesz czym jest RPG, od razu mogę Ci wyjaśnić na czym między innym polega jego wyjątkowość – każdy z graczy jest Mistrzem Gry. Jeśli jednak powyższe terminy Ci nic nie mówią wytłumaczę to w nieco inny, może bardziej poetycki i lepiej określający naturę forum sposób. Multiświat jest niekończącą się opowieścią, którą wspólnie tworzymy. Powieść ta dotyczy zmagań, sojuszy, spisków, zdrad i walk potężnych organizacji, choć równie często koncentruje się na działaniach pojedynczych jednostek – czasem zwykłych ludzi, a częściej herosów, demonów i smoków. Pisząc swoje wypowiedzi na tym forum, piszesz kolejne rozdziały tej historii.

Zanim zaczniesz - jeszcze jedna uwaga. Login, który wybierasz podczas rejestracji na forum jest na ogół utożsamiany z imieniem postaci w którą się wcielasz, więc w miarę możliwości staraj się unikać loginów takich jak 'qwert54321'


2) Struktura forum

O ile tematy są dość dobrze opisane, o tyle na początku możesz mieć pewne trudności z odnalezieniem interesujących Cię informacji.

Forum:
W zasadzie większość znajdujących się tu tematów, to dyskusje pomiędzy użytkownikami forum, które na początku nie dotyczą Cię bezpośrednio. Zanim zaczniesz pisać możesz przejrzeć tematy użytkownicy->Zasady walki, reguły gry, a także Użytkownicy->zakazy,nakazy, jednak nie jest to konieczne, ponieważ zostały one streszczone w temacie Konstytucja Forum. Z tą ostatnią oczywiście należy się zapoznać. Zainteresuje Cię pewnie również temat Użytkownicy->Opisy Organizacji, zawierający jak sama nazwa wskazuje informacje o działających na forum grupach.

Różności:
Ta część w zasadzie niczym się nie odróżnia od standardowego forum dyskusyjnego, więc nie będę się tu o niej rozpisywał.

Multiświat:
To oczywiście kwintesencja naszego forum. Rozdział ‘opsiy’ jest chyba najbardziej ustrukturalizowaną częścią forum. Zanim napiszesz tutaj postaraj się chwilkę zastanowić do którego z tematów będzie pasował Twój post. Pamiętaj również by, w miarę możliwości, wprowadzając nowe bronie, pojazdy itp. do któregoś z questów zamieścić ich opis w tej części.
Opis Postaci: opisy Naszych awatarów w Multiświecie. Przykład karty postaci znajduje się na końcu tego prewodnika.
UWAGA: Nie bierz specjalnie do siebie opisów nadmiernie potężnych postaci na pierwszych stronach opisów. Od tamtego czasu balans sił na forum został nieco zrównoważony i nikt nie niszczy galaktyk jednym machnięciem ręki.
Opis NPCów : Opisy bohaterów niezależnych.
Środki Transportu Kosmiczne: Wszelkie pojazdy (mogą to być nawet żywe zwierzęta) poruszające się w przestrzeni kosmicznej na tyle duże by istoty z nich korzystające mogły się wewnątrz poruszać, żyć i mieszkać.
Środki Transportu Latające: Wszelkiego rodzaju pojazdy (mogą to być nawet żywe zwierzęta) zdolne do poruszania się zarówno w atmosferze planet jak i poza nią. Zazwyczaj kilku-osobowe lub bezzałogowe.
Środki Transportu Planetarne: Wszelkiego typu pojazdy poruszające się w obrębie planety, zarówno na powierzchni jak i pod nią. (mogą to być nawet żywe zwierzęta).
Broń ciężka: Wszelkiego typu bronie montowane na pojazdach
Broń ręczna - strzelecka: Wszelkiego typu bronie używane przez istoty rozumne do walki na odległość.
Broń ręczna - bezpośredniego kontaktu: Wszelkiego typu bronie używane przez istoty rozumne do walki w zwarciu.
Urządzenia techniczne: Wszelkie urządzenia o zastosowaniu nie-wojennym.
Artefakty magiczne: Wszelkiego typu przedmioty obdarzone mocą magiczną na dowolnej drodze.
Rasy, Podrasy, Narody, Kultury, Zwierzęta, Rośliny Potwory: Opisy kultur, ras i narodów napotkanych w Multiświecie.
Inżynieria Materiałowa Odległych Wymiarów: Opisy substancji napotykanych w Multiświecie.
Moce Nadprzyrodzone: Opis natury mocy wykraczających poza fizykę czyli tzw. magii i jej różnych przejawów.
Zjawiska Fizyczne: Opis zjawisk fizycznych wykorzystywanych w urządzeniach technicznych lub po prostu występujących naturalnie w przyrodzie.
MULTIŚWIAT Opis samego Multiświata, jego natury i niektórych lokacji.
KRONIKI MULTIŚWIATA by Distant w miarę obiektywna historia dziejów.


Zapewne jedynie dwa tematy w ‘opisach’ są na razie dla Ciebie istotne:
Opisy -> Kroniki Multiświata – na początek jest to najprawdopodobniej jedyny temat w części poświęconej opisom, z którym chcesz się zapoznać. Nie muszę chyba tłumaczyć jego zawartości...

Opisy->Opisy postaci forumowiczów – to z kolei najważniejszy temat z opisów. Zawiera opisy postaci w które wcielają się bohaterowie naszej opowieści. Nie musisz oczywiście czytać tego tematu w całości. Podczas czytania innych tematów możesz jednak chcieć zdobyć dokładniejsze informacje o występujących tam postaciach i tu właśnie je znajdziesz. Jeśli zamierzasz pojedynkować się z którąś z postaci w Multiświecie, to przestudiuj najpierw znajdujący się tutaj jej opis.

UWAGA: Jeśli chcesz prowadzić dyskusję na temat jakiegoś zjawiska, to zamieść swój post również w ‘opisach’. Jeśli jednak chcesz prowadzić dyskusję na temat jakiegoś opisu – powinieneś ją rozpocząć w dziale ‘komentarze’.

Komentarze – tutaj zamieszczane są wszelakie uwagi dotyczące wszystkiego co dzieje się w fabularnej części forum. Sugeruje się stosowanie nazw tematów w formacie: 'xxx: komentarze' gdzie xxx jest nazwą tematu w którym znajduje się komentowany przez Ciebie post.

W częściach: Lokacje, Questy i Pola Bitew znajduje się już właściwa część naszej opowieści. Z pośród wielu wydarzeń, które miały na tym forum miejsce pozwolę sobie wyróżnić pewną główną linię fabuły. Zapoznawanie się z Multiświatem polecałbym rozpocząć od zapoznania się właśnie z ową główną linią :

Lokacje->Shirue (a także Lokacje->podziemia Shirue) – tutaj znajduje się opis Wojny o Shirue, od którego rozpoczęła się ‘główna linia’. W okolicy piątej-szóstej strony wojna zostaje zakończona, a akcja przenosi się do:

Questy->Zaginiony Ładunek – W wyniku wojny o Shirue rozpoczyna się ten quest i można powiedzieć, iż jest on kontynuacją opisanych tam wydarzeń.

Questy-> Olore i Tirnesse Sanyeva – W pewnym momencie fabuła opisywana w Zaginionym Ładunku ulega rozgałęzieniu. Od tego momentu wydarzenia z Zaginionego Ładunku i Olore i Tirnesse Sanyeva nie mają na siebie bezpośredniego wpływu, ale dzieją się równolegle.

Od momentu rozpoczęcia Zaginionego Ładunku do powrotu bohaterów na planetę na Shirue mijają trzy lata. Po tym queście fabuła wraca do tematu Shirue, zaczynając od strony 7. Mniej-więcej na wyokości strony 11 można przejść do:

Lokacje -> Chaotic Alliance - Gdzieś w trakcie czytania wyżej wymienionych stron można szybko tu zajrzeć, by przeczytać post Caia z 12.III.2004, na stronie 4. Również w pewnym miejscu na Shirue fabuła ulega zrównolegleniu i kilka stosunkowo ważnych dla fabuły postów znajduje się w siedzibie CA na stronach 4-5 + 4 pierwsze posty ze strony 6.

Questy-> Punkt Zero - Wydarzenia toczące się równolegle do Olore i Tirnesse Sanyeva, początkowo na orbicie planety. Największa epopeja gwiezdna Multiuniwersum. Przełomowy moment tego questa znajduje się gdzieś w okolicy pierwszego posta na dziewiątej stronie. Dalej wydarzenia w tym queście toczą się dalej, równolegle jednak zaczyna się:

Pola Bitew -> Wojna Chaotic Alliance vs Zgromadzenie O przyczynach i początku wojny przeczytasz na stronach 6-8 siedziby CA. Gdy działania wojenne ruszyły pełną parą został utworzony ten temat.

UWAGA : To moja prywatna opinia, z którą część forumowiczów może się nie zgadzać ale proponowałbym NIE CZYTAĆ niczego co znajduje się w rozdziale ‘Pola Bitew’ (Poza Wojną CA ze Zgromadzeniem). Nie radziłbym też rozpoczynania przygody z Multiświatem od questu Wyprawa Odkrywcza. Proponuję ominięcie powyższych tematów, gdyż od pewnego czasu forum jest prowadzone w nieco innym klimacie, niż wspomniane tu tematy. Mógłbyś albo niepotrzebnie zniechęcić się do Multiświata, albo nastawić na coś czego raczej u nas nie znajdziesz.


3) Organizacje :

Przeglądając forum na pewno zwrócisz uwagę na pole ‘grupy’ znajdujące się pod awatarkami poszczególnych osób (w moim przypadku chwilowo znajduje się tam słowo ‘brak’). Pole to określa przynależność do którejś z działających w Multiświecie organizacji. Jak już pisałem na wstępie jest to bardzo istotne, gdyż nasza opowieść w dużej mierze koncentruje się na zmaganiach tych właśnie organizacji. Poniżej zamieszczam absolutnie subiektywny opis działających na forum organizacji. Dokładniejsze informacje, zarówno podane przez członków organizacji, jak i ich przeciwników znajdziesz we wspomnianym wyżej temacie Użytkownicy->Opisy Organizacji. Tutaj organizacje wymieniam w porządku alfabetycznym.

Agenda – Najbardziej zaawansowana technologicznie organizacja na forum. O Agendzie mówi się, iż wie ona wszystko i że wszędzie ma swoich agentów i szpiegów. Agenda realizuje Plan, a także pomniejsze Plany, ale są one oczywiście znane tylko członkom tej organizacji. O Agendzie mówi się, iż to ona pociąga za wszystkie sznurki w Multiświecie. Generalnie pozycję Agendy w Multiświecie można by porównać do Enklawy, albo Vault City z Fallouta. Przywódcą Agendy jest Distant.

AntyWip / Chaotic Alliance – Siejący strach i zniszczenie członkowie AntyWipu są zapowiedzią zagłady dla każdego miejsca w którym się znajdą. Jest to jedna z najpotężniejszych organizacji w Multiświecie. Na usługach AntyWipu znajdują się zarówno wielkie hordy demonów i mutantów jak i wielkie międzygalaktyczne okręty gwiezdne i zabójcze roboty. Jest to organizacja, z którą nie chcesz zadrzeć, jeśli nie jesteś naprawdę silny. Niegdyś przywódcą AntyWipu był Zegarmistrz Dyslektyk. Po wielu burzliwych wydarzeniach organizacja zmieniła nazwę na Chaotic Alliance (nazwa AntyWip miała głównie podłoże historyczne), a nowym przywódcom został mistrz Jedi – Yuby. Jego przywództwo nie jest jednak bezwzględne i inni ważniejsi członkowie Chaotic Alliance mają również duży wpływ na najważniejsze decyzje.

Psia Liga – Jedna z najmłodszych, choć zarazem najbardziej istotnych organizacji. Zrzeszają kupców, odkrywców, nawigatorów i przedstawicieli wielu wolnych zawodów. W wyniku wojny z AntyWipem zmuszeni do opuszczenia swojej rodzimej planety, teraz walczą o jej odbudowę. Przyłączając się do Psiej Ligi na pewno nigdy nie będziesz się nudził. Psia Liga jest organizatorem wielu wydarzeń w Multiśiwecie. Organizacja bardzo silnie zhierarchizowana. Przywódcą jest Windukind.

Zakon Cienistego Młota – W skrócie ZCM. Niegdyś odłam ZC, zrzeszający kowali i rzemieślników, aktualnie samodzielnie działająca organizacja. W ostatnim czasie przeżywa bardzo dynamiczny rozwój i jeśli jeszcze nim nie jest, to wkrótce stanie się największym producentem i dostawcą sprzętu ciężkiego w całym Multiświecie. Przywódcą ZCMu jest zbrojmistrz Gola_s

Zgromadzenie Pojawili się z nikąd i niemal od razu zdominowali przestrzeń kosmiczną Multiuniwersum. Siła uderzeniowa ich gwiezdnych flot przewyższa nawet tą CA. Dysponują bardzo zaawansowaną technologią gwiezdną, oraz dużym potencjałem istot żywych. Organizacja ta posiada również największy dorobek cywilizacyjny i prawny w Multiświecie. Organizacja nie ma jednego przywódcy, wszelakie decyzje podejmuje Rada Siedmiu.

Zrodzeni z Cienia – Działająca z ukrycie, niezawodna organizacja zrzeszająca magów, złodziei i assasynów. Najodpowiedniejszym rzeczownikiem do określenia członków organizacji byłby ‘profesjonaliści’. Przez większość czasu Zrodzeni z Cienia ukrywają się i obserwują przebieg wydarzeń, by uderzyć w odpowiednim momencie. Organizacja wzbudzająca powszechny szacunek, chociażby dlatego, że nie toleruje niekompetencji. Przywódcą jest Seymour.

4) Streszczenie fabuły.

Gorąco zachęcam do przeczytania wymienionych powyżej tematów, ale z bólem serca zamieszczam tu streszczenie ‘głównej linii’ fabuły. Z przedstawionym z innego, bardziej suchego i politycznie poprawnego, punktu widzenia opisem wydarzeń możecie się zapoznać w Kronikach Multiświata, o których pisałem powyżej.


Wojna nigdy się nie zmienia. Zapewne nigdy już nie dojdziemy do prawdziwej przyczyny jej wybuchu. Psia Liga twierdzi, iż to AntyWip rozpoczął działania wojenne, natomiast AntyWip zapewnia, iż to Psia Liga rozpoczęła wojnę kradnąc im BOZ(Broń Ostatecznej Zagłady.) Dość powiedzieć, że wybucha największa wojna w historii Multiświata. Potężne wojska AntyWipu przybywają na Shiroue, planetę Psiej Ligi. Rozpoczyna się bitwa, która jednak szybko przeradza się w jednostronną rzeź. Mieszkańcy Shiroue ukrywają się w podziemnych schronach, ale oddziały AntyWipu odkrywają większość z nich i zabijają ludność cywilną, nie oszczędzając nawet kobiet i dzieci. Resztki wojsk Psiej Ligi ukryły się w podziemiach pod pałacem Windukinda - przywódcy Psiej Ligi. Wojska najeźdźców wdzierają się do podziemi, gdzie dochodzi do bezpośrednich walk między przywódcami armii. Demon na usługach Psiej ligi - Vertis zmierzył się z przywódcą AntyWipu - Zegarmistrzem. Natomiast Windukind walczy z generałem Dzikiem. Gdy oba pojedynki są już bliskie końca jeden z generałów AntyWipu - Raflik - wprowadza w życie pewien plan (znany nam skądinąd). Za pomocą potężnych silników rakietowych obniża orbitę księżyców wokół Shiroue. Oceany zmieniają swoje położenie zalewając podziemia. Chcąc dokończyć dzieło zniszczenia Raflik skierowuje przelatującą kometę w stronę Shiroue. Wtedy Windukind decyduje się na ostateczne, desperackie rozwiązanie. Używa BOZu. Nie znane są ograniczenia tej broni, jej prawdziwe pochodzenie itd., jednak Windukind uchyla wieko pudełka (bo taki kształt ma BOZ) i wiązka okarynowej barwy powoduje, iż kometa przestaje istnieć
Następny wystrzał niszczy superkrążownik Raflika, zabijając jednego z generałów AntyWipu. Windukind ucieka wraz z Psią Ligą w przeszłość, w poszukiwaniu Harfy Listirjis - artefaktu, przy pomocy którego może odbudować Shiroue.

Powyższy fragment streszcza początkowe strony tematu Lokacje->Shiroue (oraz Lokacje->Podziemia Shirue), teraz Zaginiony Ładunek:

Windukind wie, iż harfa jest przewożona pewnym pociągiem i że ma zostać ukradziona. Psia Liga ma przeszkodzić w kradzieży. Oczywiście tropem Psiej Ligi podążają już agenci AntyWipu w tym zrekonstruowany przez swoich podwładnych generał Raflik. Tymczasem na Shirue nie można się skontaktować z przywódcą Psiej Ligi (jest w innym czasie ) więc część przewiezionej pomocy zostaje ukryta, a dane o miejscu jej ukrycia mają zostać przekazane Windukindowi przeze mnie.Nieco przypadkowo zostaję również cofnięty w czasie. Pociąg rusza ze stacji, znajduje się na nim oprócz naszych bohaterów kilku podejrzanych typów. Do gry włącza się Agenda. Do tej pory obserwowała tylko wydarzenia, ale teraz zawiązują sojusz z Psią Ligą. Wydarzenia wewnątrz pociągu mają charakter drugoplanowy, więc przemilczę je w tym miejscu. W zaplanowanym czasie grupa okultystów rozprowadza w pociągu gaz obezwładniający. Przy pomocy Windukinda bohaterowie odzyskują przytomność i orientują się, iż pociąg znajduje się na jakichś bagnach. W kilku luźnych grupach wyruszają na poszukiwania. Nie pamiętam kto zabił pierwszego okultystę, ale okazało się, iż po śmierci przemieniają się w jakieś paskudne bestie. Na środku bagien znajduje się dworek - siedziba okultystów. Dwaj agenci AntyWipu : Yuby i Raflik doganiają Psioligowców u bram tego budynku. Maczer osłania odwrót towarzyszy, jednak zostaje ranny i dostaje się do niewoli. Psioligowcy oczywiście wracają, by mu pomóc, ale całe wydarzenie kończy się tragicznie. Windukind wystrzałem z bliskiej odległości zabija Yubiego, Raflik szybkim strzałem zabija Windukinda i zamierza dobić związanego Maczera. W tym momencie pojawiają się jednak Irian (pani doktor, członkini Psiej Ligi) wraz z Caibrem. Irian jest obdarzona znaczącymi mocami psychicznymi i usypia Raflika. Ten padając na ziemie zdąża jednak jeszcze trafić Maczera w żołądek. Maczer jest ciężko ranny i Irian poświęca prawie całą swoją siłę na uleczenie towarzysza. Przez długi czas pozostaje nieprzytomna.

Każde pomieszczenie dworku znajduje się w innym wymiarze, a w centralnej jego części znajduje się Mistrz i harfiarka. Po licznych perypetiach (do najważniejszych należy chyba zdobycie przez Maczera legendarnego ostrza, którym Aleksander Wielki przeciął Węzeł Gordyjski) Psia Liga, a także działająca po cichu Agenda, docierają do pomieszczenia z Mistrzem i Harfiarką. Tu następuje scena kulminacyjna. Psia Liga walczy z przemienionym w jakieś paskudztwo doktorem Krokowem. Pojawia się Windukind, który po śmierci przejął ciało jednego z przemienionych okultystów, a także przywódca Anty-Wipu Zegarmistrz. Wściekły z powodu straty Harfy Mistrz zaczyna uwalniać potężną ilość energii. Windukind rzuca harfę przywódcy Agendy – Distantowi i rzuca się na Zegarmistrza. Fala energii pochłania ich obu, jednak Windukindowi udaje się opuścić ciało potwora. Psia Liga wraz z Agendą i doktorem Krokowem, który zerwał kontrakt z Mistrzem uciekają z dworku. Przy wyjściu orientują się, iż brakuje Agendy i Harfy.Wygląda na to, iż Agenda zdradziła Windukinda. Distant, wraz z swoim podwładnym Mazoku, orientują się, iż na harfie nie można grać ot tak sobie i że potrzebna jest osoba, która by to potrafiła. Tego samego dowiaduje się od Krokowa Psia Liga.

AntyWip natomiast ucieka z walącego się dworku tym samym portalem, którym uciekł Mistrz z Harfiarką. Lądują na jakiejś pustyni i podążając śladami docierają do miasta, o wdzięcznej nazwie Vendingroth. Do miasta tego przenosi się również Psia Liga by spotkać się ze swoim przywódcą, który odzyskał swoją cielesną postać. Windukind trafia na trop osoby, która mogła by nauczyć gry na harfie, ale bohaterowie zostają wplątani w walkę pomiędzy lokalnymi organizacjami – zorganizowanych na kształt mafii Synami Cienia, oraz zwolennikami Lith Melinad – młodej czarodziejki. Pod przykrywką przepychanki o władzę kryję się jednak walka o związany z legendą miasta artefakt. Synowie Cienia okazują się być potomkami strażnika artefaktu, który zdobyć próbuje Meliand. Artefakt próbuje również zdobyć osłabiony demon, któremu nie udało się to sto lat wcześniej. W wyniku działań Anty-Wipu zniszczona zostaje siedziba straży miejskiej, a demon zostaje obudzony. Temu ostatniemu wydarzeniu towarzyszy potężne trzęsienie ziemi, które zrównuje z ziemią Vendigroth. Dzięki współpracy Psiej Ligi i Synów Cienia udaje się jednak ewakuować większość mieszkańców. Okazuje się również, że artefaktu – legendarnego miecza Strażnika Praw nie ma już w mieście. Psioligowcy ostatecznie opuszczają wyspę wraz z uciekinierami, na statku. AntyWip natomiast zostaje by zmierzyć się z demonem. Walka ta kończy się potężną eksplozją, w wyniku której narodził się Dark Caibre. Tsunami powstałe w wyniku eksplozji niszczy uciekające statki, jednak dzięki działaniom Lith, oraz silnej woli przywódcy Psiej Ligi rozbitkowie zostają przeniesieni na Shirue.

Tu kończy się quest Zaginiony Ładunek, wydarzenia kontynuowane są znów na Shirue. Wsponę jeszcze, że pod początek questu ‘Olore i tirnesse sanyeva’ można poznać historię legendarnej pary mieczy – praworządnego Strażnika Praw i chaotycznego Wiatru Zmian.

Psioligowcy, oraz uciekinierzy z Vendingroth, wraz z Lith wracają na Shirue, jednak trzy lata po jej opuszczeniu. Na zniszczonej wojną i zatopionej planecie utworzyły się nowe frakcje, z których nie wszystkie popierają Windukinda. W międzyczasie niewiele znaczące ZCM stało się potęgą gospodarczą i militarną. Po śmierci przywódcy kryzys przeżywa natomiast AntyWip. Sytuacja pogarsza jeszcze Dark Caibre, który zdobywa miecz Wiatr Zmian i zamienia dotychczasową siedzibę Zegarmistrza, a zarazem główną siedzibę AntyWipu w wielki ogród. Dezorganizację a także bierność jednego z generałów AntyWipu wykorzystują wojska ZCMu i przeprowadzają akcję mającą na celu odzyskanie części z zrabowanych przez AntyWip dóbr. Podczas zakończonej sukcesem akcji w Wieży Potępionych wojska ZCMu odnajdują... harfę Listirjis! Ta jednak zostaje im odebrana przez postać zwaną Skrzydlatym. Jedyną osobą która wie coś więcej o tej osobie jest Władca Dusz – Raven. (Wydarzenia z Wieży Potępionych opisane są w Siedzibie Chaotic Alliance. Jest to początek questu ‘Osiem Pieczęci’). Anty Wip przechodzi reorganizację, zmienia nazwę na Chaotic Alliance, a nowym przywódcą zostaje wybrany mistrz Jedi – Yuby. Tymczasem Dark Caibre zjawia się na Shirue. By go powstrzymać Psia Liga podpisuje kontrakt z zabójcami z ZC. Do akcji wkracza sam przywódca organizacji – Seymour. Na planecie zjawiają się również wojska ZCMu, prowadzone przez prawdziwego Caibra...

5) Karta Postaci

Karta postaci została opracowana w celu ułatwienia tworzenia postaci nowym użytkownikom, ale także – a może przede wszystkim – w celu ułatwienia wyszukiwania w kartach postaci odpowiednich informacji podczas pisania postów w części poświęconej questom. Z tej przyczyny chociaż oczywiście nie ma obowiązku trzymania się poniższego szablonu, to jest to mile widziane. Oczywiście w każdym z punktów możesz dodawać własne podpunkty.

1. Dane osobowe:
- imię, nazwisko, ksywa, tytuł
- rasa
- płeć
- miejsce pochodzenia, siedziba
- wiek
- najbliższa rodzina
- towarzysze i zwierzęta (zazwyczaj towarzyszące w podroży)

2. Wygląd:
- wygląd Zewnętrzny (pod ten myślnik trafiają też wszelkie rzeczy typu zapach, w końcu to jest cecha „wyglądu" oczywiście, jeśli)
- Cechy szczególne nietypowe dla rasy pochodzenia(np. brak oka... Tu też wszelkie sztuczne zmiany typu proteza ręki, używane perfumy, tatuaże itd....)
- styl ubierania (np.: nowoczesny, staromodny, elegancki, niechlujny, ale pod warunkiem ze chodzi właśnie o cechę typu schludność, czyli np. ze ktoś zawsze ma wypolerowane buty, zawsze jest ogolony, ktoś inny zawsze chodzi w wygniecionych, starych i brudnych ciuchach)

3. Charakter:
- Osobowość (choleryk, pesymista, flegmatyk... Itd. w tym wszelkie zaburzenia psychiczne i fobie jako podpunkty)
- Sposób postępowania, czyli czy kieruje się jakimś kodeksem czy tez może postępuje jak mi wygodnie, czy są dla mnie jakieś świętości... Od biedy można tu tez wspomnieć o religii, jeśli postać jest wierząca i kieruje się zasadami własnej religii)
- Gust (co lubi, czego nienawidzi)
- maksyma, cytat oddający charakter postaci

4. Cechy:
- Umiejętności (zdolności nabyte...)
- Zdolności (zdolności wynikające z przynależności do danej rasy...)
- Ułomności (np.: kurza ślepota)
- Odporności i Słabości Rasy Postaci na obrażenia różnej natury (nie wiem jak to w skrócie nazwać)

5. Magia:
- Moc ( Jak potężną magia potrafi władać, najlepiej podać dla poszczególnych rodzajów magii (np. magia oparta na manie czy magia oparta na mocy wyciąganej z astralu jak w Slayersach to w zasadzie różne typy magii. Tak samo psionikę można wtedy uznać za typ magii tylko ze moc jest pozyskiwana skądś indziej)
- Aura (którą wytwarza dana postać)
- szkoły magii (Czyli każdy rodzaj magii obejmuje szkoły magii, w tym przy zaklęciach sposób ich rzucania. Opis ma wyglądać na zasadzie szkoła magii: XXX Zaklęcie: XXX Sposób Rzucania: Efekt: Przy bardziej szeroko rozumianą manipulacją z danej szkoły nieopierającej się na zaklęciach opis samej szkoły...)

6. Ataki:
- magiczne (wystarczy tylko wymienić nazwy zaklęć w końcu, efekt i sposób rzucania jest w magii. Następnie podać sposób walki. Czy poleganie na zaklęciach ochronnych, atak z zaskoczenia szybką błyskawicą, dywanowy nalot fireballami a może ucieczka za ściana iluzji)
- nie magiczne wynikające ze zdolności, umiejętności (np. zioniecie ogniem dla smoków)
- style walki (tu tez umiejętności w posługiwaniu się bronią)

7. Ekwipunek:
- posiadane przedmioty (tylko te na stale np. taki Zegarek Windu)
- strój ( strój, ale od strony wyglądu a nie dbania przez właściciela, czyli tu ląduje ulubiony kapelusz czy ciężka zbroja płytowa)
- broń

8. Inne
- sława ({gdzie, dlaczego, jak bardzo} - dany bohater jest sławny)
- poziom socjalny (oczywiste... Np. Głównodowodzący Floty Imperium Asheronu)
- dobra materialne (chodzi o nieruchome dobra materialne np. dla Gola_sa jego Karczma jak też posiadane pojazdy...)
-transport ( ale od strony preferowany sposób podroży.. Teleportacja, Statki kosmiczne, piechota...itd.)
- inne pola (jeśli masz cos naprawdę szczególnego do opisania niewspomnianego w formularzu)

9. Notka biograficzna

10. Szkic postaci. [opcjonalny]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group