Aktualnie całe MW stanowi praktycznie czysty story telling. Nie jest narzucony żaden sztywny system/mechanika. Zdarzają się jednak wyjątki. Na przykład system Ravena w świecie Advarku co do różnych zdarzeń powiązanych z domenami zniszczonych pieczęci. Chciałbym więc zaproponować trzy nowe artykuły do konstytucji, które sformalizują istniejące już zastosowania i zagwarantują miłośnikom systemów/mechanik i tabelek stosowanie takich rozwiązań gdy tylko tego zapragną oraz umożliwią im współegzystencję ze zwolennikami czystego story tellingu.
Uznaję, że poprawki zostają przyjęte po oddaniu 20 głosów na Tak.
3.8 Używanie systemów do rozstrzygania konfliktów w dowolnym momencie
Forumowicze w razie zaistnienia konfliktu mogą użyć dowolnego systemu/mechaniki rostrzygającego wynik. Gdy jedna za stron zarząda takiego właśnie rozwiązania druga powinna się zgodzić na taki sposób rozstrzygnięcia sporu. W razie braku zgody co do systemu lub gdy jedna ze stron stwierdza, że warunki są nieuczciwe sposób rostrzygnięcia sytuacji konfliktowej rozstrzyga twórca questa, a w razie jego nieobecności lub zaangażowania w konflikt moderator.
3.9 Tworzenie questów z systemami rostrzygania sytuacji konfliktowych.
Twórca questa może zaproponować dowolny system/mechanikę rozstrzygająca wynik sytuacji konfliktowych i oczekiwać od uczestników dostosowania się do zaproponowanego systemu.
3.10 Warunki jakie musi spełniać zaproponowany system
System musi być uczciwy, przejrzysty i prosty w stosowaniu. Uczciwy tzn. bez żadnych zawiłych przekrętów. Przejrzysty i prosty to znaczy o takich zasadach, ktore zrozumie forumowicz nie zaznajomiony z zawiłymi mechanikami gier fabularnych ewentualnie podane mu w takiej postaci, że zrozumie (np. strona php przeliczająca wynik walki) Jeśli, któryś z uczestników questa podważa, którąś z wymienionych powyżej cech zaproponowanego systemu i nie jest w stanie dojść do porozumienia z twórcą questa to sytuację rozsądza moderator.
_________________ Nothing is impossible...
|