JEDNOSTKI:
>>>SSF Aserhoth<<<
Opis: Statek zwiadowczy przeznaczony do nasłuchiwania, rejestrowania oraz skanowania wybranego obszaru przestrzeni lub obiektu. Wyposażony jest w najbardziej zaawansowane systemy skanujące przestrzeń jak i podprzestrzeń nie istnieje praktycznie żaden obiekt zdolny ukryć się przed nim. Jest całkowicie bezbronny przez co niemal cały czas ukrywa się w fadingu. Statki klasy Aserhoth wysyłane są w najodleglejsze zakątki wszechświata jeżeli gdziekolwiek zobaczysz tego typu jednostkę możesz być pewien iż Shivanie zaraz tam będą lub już są.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 100 m
- szerokość:80 m
- wysokość 30 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
Systemy obronne:
- 10 cm grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,50 pr. Światła ( max pr. osiąga w 20 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Doskonała
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 1 Shivanin lub brak
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>SB Tauvim<<<
Opis: Bombowiec nadaje się idealnie do walki ze wszystkimi mniejszymi statkami. W nowej flocie Shivan zastąpił on lżejsze myśliwce ze względu na ich niską efektywność w walce.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 70 m
- szerokość:40 m
- wysokość 25 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 2 wyrzutnie torped DarkStar
Systemy obronne:
- 25 cm grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,45 pr. Światła ( max pr. osiąga w 30 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Dobra
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 1 Shivanin
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>SC Raksasha<<<
Opis: podstawa floty Shivan, nigdy nie spotyka się pojedynczego statku tego typu zawsze latają w parach nawet w misjach patrolowych. Jeżeli spotkasz jeden okręt tego typu możesz być pewien iż drugi ukryty w fadingu jest za tobą.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 600 m
- szerokość:200 m
- wysokość: 250 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 4 wyrzutnie torped DarkStar
- Wave
Systemy obronne:
- 4 m grubości Shivański Pancerz
- osłony
- Wave
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,95 pr. Światła ( max pr. osiąga w 10 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Dobra
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 1 000 Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>SCv Nahema<<<
Opis: Szczytowe osiągnięcie produkcji wojskowej Shivan. Pomimo swych skromnych rozmiarów Nahema jest potężnym statkiem o zdolnościach bojowych porównywalnych do jednostki klasy Hara. Na razie wiadomo iż w służbie znajdują się tylko dwie Najemy jednak nieoficjalnie mówi się iż seryjna produkcja korwet własne ruszyła.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 300 m
- szerokość:100 m
- wysokość: 50 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 2wyrzutnie torped DarkStar
- Wave
- USG
Systemy obronne:
- Shivański pancerz: niemalże cały statek jest pancerzem jedynie kabina pilota oraz miejsca na podsystemy są od niego wolne
- osłony
- Wave
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,995 pr. Światła ( max pr. osiąga w 10 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Bardzo dobra
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 1 Shivanin
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>SD Abadon <<<
Opis: Mocno zmodyfikowane wyspecjalizowane statki klasy Abrax. Przeznaczone tylko do jednego celu jakim całkowite zniszczenie wybranego obszaru kosmosu. Wyposażone tylko w środki defensywne.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 2000 m
- szerokość:3000 m
- wysokość 600 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 10 ładunków tempest
- Wave
Systemy obronne:
- od 5 do 8 m grubości Shivański Pancerz
- osłony
- Wave
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,85 pr. Światła ( max pr. osiąga w 15 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Średnia
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 1000 Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hyrda effect
>>>SJ Hara<<<
Opis: Główny statek uderzeniowy Shivan zdolny do przeciwstawienia się większej ilości jednostek przeciwnika. Spotykany w znacznych ilościach zawsze tam gdzie jest potrzebna ogromna siła ognia.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 6000 m
- szerokość:7000 m
- wysokość 1500 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 8 wyrzutni torped DarkStar
- Wave
- USG
- 2 ładunki tempest
Systemy obronne:
- od 10 do 15 m grubości Shivański Pancerz
- osłony
- Wave
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,80 pr. Światła ( max pr. osiąga w 18 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Przeciętna
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Hangar:
- Pomieści 320 shivańskich bombowców
- 16 transportowców Azarel
Załoga:
- 10 000 Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>ST Azarel<<<
Opis: Podstawowy transportowiec używany do przenoszenia osób. Jednostka wielozadaniowa, może służyć jako lądownik na planetach oraz statek do abordażu.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 90 m
- szerokość:30 m
- wysokość 50 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
Systemy obronne:
- 35 cm grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,60 pr. Światła ( max pr. osiąga w 35 sekund )
- napęd zbliżeniowy
- 4 silniki jonowe: max prędkość 2 km/s
Zwrotność:
- Średnia
Zasilanie:
- 1 generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 6 Shivan
- 100 Shivan jako transport lub 8 000 ton ładunku
Dodatkowe:
- fading fazowy
- potrafi poruszać się w atmosferze
- hydra effect
>>>ST Dis<<<
Opis: Występuje w dwóch rolach jako ciężki transportowiec jednostka konstrukcyjna.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 900 m
- szerokość:400 m
- wysokość 400 m
Uzbrojenie:
- brak
Systemy obronne:
- 15 cm grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- silnik podprzestrzenny
- 1 generator osobliwości kwantowych: max prędkość 0,45 pr. Światła ( max pr. osiąga w 40 sekund )
- napęd zbliżeniowy
Zwrotność:
- Słaba
Zasilanie:
- generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 6 Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
- Wresja transportowa potrafi zabrać 75 000 ton ładunku
>>>SGS Krismat<<<
Opis: Jest to standardowa stacja obrona Shivan. Umieszczana w sporych ilościach wokół ważnych konstrukcji.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długosć: 100 m
- szerokość 100 m
- wysokość 300 m
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 4 wyrzutnie torped DarkStar
Systemy obronne:
- 1m grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- brak
Zwrotność:
- brak
Zasilanie:
- generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- brak działo automatyczne
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>SO Lilith<<<
Opis: Jest to wyspecjalizowana stacja której zadaniem jest zatrzymywanie i śledzenie i wykrywanie obiektów w zasięgu działania jej sensorów.
Konstrukcja Lilith potrafi zatrzymać każdy statek który prousza się z prędkoscią nadświetlna oraz w podprzestrzeni ( blokuje tworzenie wirów międzywimiarowych oraz stabilnej podprzestrzeni ). Promień zasięgu działania wynosi 20 godzin świetlnych. Gdy jakikolwiek statek wleci w ten obszar zostanie natychmiast ściągnięty. Ta bariera nie działa na Shivanskie statki gdyż one w odległości 1 roku świetlnego od stacji Lilith wysyła zakodowany sygnał ( jest to 50000 znakowy kod aktywny: kod posiada każdy statek i może go wykorzystać tylko raz gdy to robi natychmiast dostaje nowy ) Gdy sygnał zostanie potwierdzony stacja tworzy bezpieczny korytarz dla danego statku. Cała operacja trwa ułamki sekund dzięki czemu statki mogą płynnie przelatywać obok Lilitha
Sensory są na tyle silne by z odległości 1 roku świetlnego wykryć każdy statek nawet zakamuflowany.
Stacja Lilth mimo swych zalet ma też sporo wad. Główną jest to iż niemal cała energia jaka potrafi wytworzyć jest przekazywana do sensorów i generatora ściągającego. Nie posiada żadnego uzbrojenia a jej osłony są tylko symboliczne. Po zniszczeniu stacji energia wybuchu stacji jest tak silna ze niszczy KAŻDY obiekt promieniu 5000 km i mniejsze statki wielkość myśliwców nawet z odległości 20 000 km. Dlatego tego typu stacje są umieszczane z dala od innych konstrukcji ale na tyle blisko żeby generatorem ściągającym uniemożliwić niespodziewane ataki na ważne obiekty.
Jej jedyną obroną przed atakami jest fading ( w którym znajduje się ona nieustannie ) oraz hydra effect
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długosć: 2000 m
- szerokość 200 m
- wysokość 2000 m
Uzbrojenie:
- brak
Systemy obronne:
- 2 m grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- brak
Zwrotność:
- brak
Zasilanie:
- 4x generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 2000 Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
>>>SSI Arhanas<<<
Opis: Największa konstrukcja jaką kiedykolwiek Shivanie zbudowali. W ich wszechświecie znajduje się ich tylko 150. Te ogromne kolosy służą jako centra produkcyjne zaopatrzeniowe a także mieszkalne. Na ich pokładach żyje po 50 milionów Shivan.
Te stacje nie posiadają żadnej obrony af gdyż jej nie potrzebują. Ich jedyne uzbrojenie to krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama, torpedy DarkStar oraz Wave. To w zupełności wystarczy gdyż żadna ze znanych jednostek nie jest w stanie zniszczyć tej stacji.
Arhanas posiada 10 hangarów zdolnych pomieścić prawie 50 000 bombowców dodatkowo wyposażona jest w 5 doków wewnętrznych w których budowane są największe statki Shivan. stacja wyposażona jest 15 zewnętrznych doków których zadaniem jest naprawa uszkodzonych statków a także jeżeli to konieczne budowa nowych.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 160 km
- szerokość 160 km
- wysokość 180 km
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
- 200 wyrzutni torped DarkStar
- Wave
Systemy obronne:
- 250 m grubości Shivański Pancerz
- osłony
- Wave
Napęd:
- brak
Zwrotność:
- brak
Zasilanie:
- 10 x generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 50 ml Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
- 20 doków
- 10 hangarów które pomieszczą 50 000 myśliwców i bombowców
>>>SJG<<<
Opis: Są to między wymiarowe bramy skokowe. Umożliwiają one bardzo szybkie przemieszczanie się pomiędzy galaktykami oraz wymiarami. Czasami stosowane są do podróży wewnątrz jej galaktyki ze względu na to iż czas przelotu między nimi jest znacznie krótszy od normalnego lotu na takie same odległości.
SPECYFIKACJA
Rozmiary:
- długość: 80 km
- szerokość 20 km
- wysokość 20 km
Uzbrojenie:
- krystaliczna materia umożliwiająca zainicjowanie liting beama
Systemy obronne:
- 2 m grubości Shivański Pancerz
- osłony
Napęd:
- brak
Zwrotność:
- brak
Zasilanie:
- 4 x generator osobliwości kwantowych
Załoga:
- 50 000 Shivan
Dodatkowe:
- fading fazowy
- hydra effect
Statek toleruje jedynie Shivańskie DNA lub jego kombinacje. Jeżeli wykryje na pokładzie obca formę życia to automatycznie cała sekcja jest odcinana do środka zostaje wpuszczona mgiełka krystalicznej materii która działa jak kwas pożerając biologiczne i mechaniczne części przeciwnika.
Wszystkie statki Shivan potrafią w wejść także w Fading fazowy. Czyli być miedzy podprzestrzenią i normalna przestrzenią. Żadne sensory nie mogą go wykryć. Fading fazowy jest szczytowym osiągnięciem technologii maskowania w podprzestrzeni.
INNE:
>>> Dark Star: jest to raczej urządzenie niż broń.
Po aktywowaniu tworzy bąbel głębokiego fadingu ( niemalże jest to podprzestrzeń jednak tutaj nie występuje moment przejścia ) wokół emitera (wszystko w promieniu działania emitera zatapia się w fadingu i tworzy jedną jego warstwę oraz wspólne 4 wymiary ).
Bąbel tworzy oddzielną warstwę fadingu dla każdego obiektu ( odcinając go od świata zewnętrznego ) nieznacznie różniąca się od pozostałych. Jako iż obiekt jest blisko podprzestrzeni zaczyna tworzyć wokół siebie własne 4 wymiary. Jeżeli obiekty znajda się na jednej warstwie ich wymiary łącza się w jeden.
Z zewnątrz pole działania Dark Star wygląda jak ciemne miejsce otoczone zielonkawą poświatą gdy obserwator przygląda się uważnie widzi zarysy obiektów znajdujących się w fadingu. Obserwator chcący do niego wejść musi pokonać cienką barierę na jego powierzchni stworzoną z pozostałych warstw fadingu. Aby tego dokonać trzeba wywołać dokładną harmonizację przestrzeni i fadingu bąbla na skutek której warstwy fadingu staną się bardzie przepuszczalne się i nastąpi naturalne wchłoniecie obserwatora. Można też przebijać na siłę warstwy ale spowoduje to zapadniecie się pola darkstar i zmiażdżenie wszystkiego co znajduje się natomiast środku.
Wewnątrz natomiast obiekt widzi czarno niebieskie obrysy tego co jest wewnątrz bąbla widzi także inne obiekty ale gdy próbuje do nich dotrzeć droga staje się nieskończenie długa ( czuje jakby chodzi w miejscu ). Obiekty będące w tej samej warstwie są bardzie wyraźne prawie naturalne. Aby wyjść trzeba tak jak na wejściu trzeba wywołać dokładną harmonizację przestrzeni i fadingu dodatkowo jeszcze należy znać dokładne położenie swojej warstwy fadingu ( jak płytko i lub głęboko ona jest. ). Możliwe jest poruszanie się między warstwami poprzez ich BARDZO dokładną ich harmonizację.
Tworzący się bąbel bardzo łatwo wchłania otaczające go obiekty gdy osiągnie odpowiednią wielkość elementy które były częściowo w środku a częściowo na zewnątrz zostają przecięte.
Wielkość bąbla zależy od ilości energii jaka jest dostarczona do emitera. Im większy tym więcej energii potrzebne jest na jego utrzymanie. Zapotrzebowanie na energię można zmniejszyć gdy obiekty znajdują się już w fadingu bądź w podprzestrzeni.
>>> Hydra effect: jest generowanym holograficznie obrazem statku ( np. transportowiec może się zamienic w stacje lub asteroid ) Powstały obraz jest identyczny z naturalnym, statek chowający się emituje nawet identyczne jak hologram odczyty w podprzestrzeni i w normalnej przestrzeni. Dla zwiększenia efektu złudzenie obraz statku może być dostosowany do sensorów przeciwnika przez co tylko wybrane jednostki mogą widzieć pojawiający się hologram.
>>>Pancerz Shivański:
To wielowarstwowa osłona oparta na mono-kryształach:
Ma on taką budowę:
.............................. warstwa wierzchnia krystaliczne materii
////>///>////>////>///>/// warstwa mono-kryształów i krystalicznej materii
>>>>>>>>>>>>> krystaliczna materia
///////////////////////////
/////////////////////////// warstwa mono-kryształów
warstwa wierzchnia krystalicznej materii odpowiada za zainicjowanie liting beama oraz dodatkowo naprawia zewnątrz pancerz.
Mono krysz6tały SA to struktury o ogromnej wytrzymałości które absorbują wszystkie rodzaje energii. Gdy w danym miejscu absorpcja jest już na granicy możliwości powierzchnia pęka o kruszy się.
Wewnętrzna warstwa krystalicznej materii odpowiada za utrzymywanie osłon nad powierzchnią statku.
Shivanie posiadają podobny pancerz osobisty lecz jest on pozbawiony zewnętrznej warstwy krystalicznej materii. Jest on też znacznie cieńszy.
>>>Osłony:
Modulowana powierzchnia znajdująca się kilka metrów nad powierzchnią statku bądź też kilka cm nad Shivanami. Tworzą nie przebijany kokon wokół danej jednostki który odgradza ja do świata zewnętrznego. Pochłaniają one wszelkie rodzaje energii więc jedyny sposób na ich pozbycie się to ich wyładowanie.
Shivanskie tracze pochłaniają energię strzału z broni przeciwnika. Gdy możliwości pochłaniania krystalicznej materii następuje natychmiastowe wyrzucenie zgromadzonej energii za pomocna liting beama. Strumień uwolnionej energii zachowuje się niczym piorun i przeskakuje ze statku na statek. Jeżeli napotka on Shivańskom konstrukcje zabierze z nej nagromadzoną energię i wystrzeli dalej do czasu aż nie znajdzie czegoś na czym będzie mógł się rozładować ( przeważane są to obce jednostki )
Osłony otrzymywane są przez wyspecjalizowaną krystaliczną materię znajdującą się wewnątrz pancerza. Gdy statek strzela lub też osobnik stąpa po powierzchni osłony są wyłączane w miejscu gdzie strzał przechodzi przez osłony bądź tez stopy dotykają powierzchni. Wyłączenie w określonym miejscu jest idealnie dopasowane przez krystaliczną materię. Uniemożliwiają także transport ludzi na pokład statku.
>>>Krystaliczna Materia:
Jest to na wpół żywa materia o działaniu podobnym do nanosond Borga. Przypomina trochę wirusy gdyż gdy jest nieaktywna nie posiada żadnych żywych właściwości jednak pod wpływem odpowiednich bodźców potrafi ożywić się i zmienić lub spełnić odpowiednią funkcje.
Krystaliczna materia do swojego „życia” i działania potrzebuje energii. Dzięki niej reprodukuje się i potrafi zmieniać się w zaprogramowaną jej rzecz, działanie bądź urządzenie.
Na statkach Shivan krystaliczna materia jest wszech obecna gdy jakieś urządzenie zostanie zniszczone krystaliczna materia na jego miejscu tworzy identyczne. Czas tworzenia zależny jest od skomplikowania urządzenia oraz od ilości dostarczanej energii
ZASILANIE:
>>>Generator osobliwości kwantowych:
Osobliwość kwantowa działa mniej więcej na zasadzie czarnej dziury. Tzw. sztuczna studnia grawitacyjna wytwarza potworną ilość napędzającej statek energii. Reaktor kwantowy może być wyłączony jedynie w suchym doku, ponieważ nie da się reinicjować go w przestrzeni. Wewnątrz reaktora znajduje się osobliwość - punkt przestrzeni, gdzie nie działają prawa fizyki. Do wnętrza osobliwości nieprzerwanie podawana jest materia. Grawitacja osobliwości spaja cząsteczki w większe cząstki, powodując wpadanie na siebie rozpalonych cząstek. Daje to ogromną ilość energii do wykorzystania i nie trzeba martwić się o paliwo.
Reaktor otoczony jest bardzo silnym polem magnetycznym oraz inercjalnym polem hamującym które utrzymują osobliwość w samym jego środku. Dzięki zastosowaniu pola hamującego statek "myśli", że reaktora wcale nie ma. W ten sposób statki są lżejsze, co umożliwia szybsze poruszanie się i reagowanie na bodźce zewnętrzne. Manipulując tym polem zmniejszając lub zwiększając jego natężenie w odpowiednich miejscach jednostka wyposażona w tego typu reaktor może się poruszać. Prędkości jakie osiąga statek są rzędu podświetlanych ale wystarczających na poruszanie wie w obrębie systemów i manewrowanie.
Pełna moc generatora osobliwości kwantowych na większych jednostkach prawie nigdy nie jest wykorzystywana. Służy on głownie jako źródło napędu, zaopatruje w energię osłony oraz ważniejsze typy uzbrojenia ( np. USG ). Rezerwa jaką dysponuje generator jest używana w razie potrzeby dostarczenia większej ilości energii do innych podsystemów.