Multikinetyczna mina neutronowa (m2n) - jedna z najcięższych broni na składzie okrętów klasy "C" i "AP" . Moc miny może być dostosowywana do aktualnej potrzeby jej urzytkownika i sytuacji na polu walki ( 0% - 100% mocy wybuchu ) . Sama mina jest kształtu przypominającego kwadrat o przekątnej 300 metrów i grubości 10 metrów . Od boków tego "kwadratu" odchodzą proste metalowe "wąsy" , przy czym każdy z nich jest do ściany , z której bierze swój początek , prostopadły .
Mina posiada własny system osłon zabezpieczający ją przed zniszczniem poprzez wrogie jednostki . Dodatkowo ma także system zabezpieczeń , który zdetonuje ją natychmiast , gdy wykryje obce ciało wewnątrz własnej struktury , bądź próbę włamania się do jej komputera . Okraślenie mina nie jest tu jednak odpowidenie . Mimo iż użądzenieto może jako mina działać , to jest raczej zdalnie odpalanym ładunkiem wybuchowym . 100%`owa moc jej wybuchu może naruszyć średnej wielkości system słoneczny . Wybuchu w bezpośredniej bliskości nie jest w stanie przetrzymać ŻADEN okręt ani stacja . Okręty klasy AP (oraz Enterprise czy shivańskie jednostki) nie są tu także wyjątkiem , tak samo Pandora czy Arthanasy . Na okrętach klasy AP takich min jest 20 , natomiast okręty klasy C mają ich na pokładach tylko 2 sztuki m2n ( na okrętach klasy C nie ma możliwości zreplikowania ich i uzupełnienia zapasu ) . Mina jest przeważnie urzywana do niszczenia większych skupisk wrogich okrętów , jednak może być wykorzystana jako potęrzny środek defensywny . Samo urządzenie może być wyżucane w przestrzeń poprzez specjalną śluzę, bądź przenoszone transporterem .
Miotacze antymaterii (antimatter throwers ) - jak sama nazwa wskazuje , służą do wystrzeliwania antymaterii . Urzywane jako główna broń , gdy przeciwnik nie posiada tarcz energetycznych , gdyż wobec takowych są całkowicie nieskuteczne . Antymateria nie ma styczności z materią i rozchodząc się po tarczy nie wytwarza żadnych reakcji wysokoenergetycznych . Tryb "normal" jest zwykłym trybem strzeleckim dla wyrzutników . Powoduje wystrzelenie kuli antymaterii o średnicy około 20 metrów . Zazwyczaj do zniszczenia przeciwnika nie posiadającego systemu tarcz energetycznych wystarczają dwa strzały . Tryb "overload" został przewidziany tak , aby ładunek wystrzelony z wyrzutnika był o wiele bardziej niszczycielski niz w normalnym trybie działania kosztem zwiększenia poboru mocy i dłuższego ładowania ( możliwe także jest uszkodzenie zamego wyrzutnika podczas strzału ) , jednak "overload" nie okazał się jeszcze przydatny z prostego powodu . Żaden przeciwnik nie wystawił jeszcze okrętu nie posiadającego tarcz , a mogacego oprzeć się działom w trybir "normal" . Tryb "shotgun" jest specjalnie przystosowany do niszczenia myśliwców i małych okrętów . Z działa zostają , zamiast jednaj kuli , wyżucone tysiące małych kulek antymaterii . Jeśli jakiś myśliwiec znajdzie się w polu rażenia wyrzutnika w tym trybie , nie ma szans na przeżycie ( chyba że posiada tarcze oczywiście ) .
Działa molekularne ( molecular cannons ) - działa te są stosowane tylko podczas potyczki z pojedyńczym , niewykle silnym przeciwnikiem . Wiązka molekularna nie posiada koloru , wygląda to tak jakby strzelano gorącym , falującym powietrzem . Wieżczyki tych dział nie śledzą celu , a to oznacza iż po zalokowaniu wieżyczka nie będzie dalej podążała za celem jednocześnie strzelając . Tą wadę uzupełnia jednak działanie samej wiązki . Ignoruje ona zupełnie każdy poznany rodzaj tarcz , a sam kadłób celu , nieważne jak masywny i wielki , przecina w ciągu zaledwie 3 - 4 sekund . W praktyce wygląda to tak jakby gorącym nożem kroić masło . Dzieje się tak dlatego że wiązka molekularna nie niszczy materii , lecz rozrywa jej wiązania aż do poziomu subatomowego ( podobnie jest z teleportacją , tylko że teleporter spowrotem składa potem takie wiązania w całość ) . Broń jest niezwykle ślina , jednak za taką siłę płacić trzeba niesłychanymi ilościami energii . W praktyce okręt klasy AP może prowadzić ogiń ciągły ze swoich dział molekularnych tylko przez 25-30 sekund . Bron doskonała przeciw pojedyńczym celom , jednak bezurzyteczna przeciw większym zgrupowaniom .
Wiązka tnąca - najsłabsza , jednak najliczniejsza broń na okrętach zarówno klasy AP jak i C . Jej właściwości są bardzo zbliżone do właściwości fazerów z Enterprise , jednak mają trochę większe skupienie wiązki , a co za tym idzie , szybciej przebijaja się przez pancerz , kosztem wielkości takiej przebitaj dziury w pancerzu , jednakże myliłby sie ten kto uwarza iż jest to broń najmniej niebezpieczna . 600 takich wiązek , gdy zacznie orać jednocześnie kadłub wrogiego okrętu , jest w stanie szybko i sprawnie wyeliminować go z walki . Pobór niewielkich , jak na możliwośc energetyczne AP , zasobów mocy , czyni z wiązek tnących podstawową broń okrętu . Tryb "normal" służy przeciw capital shipom , natomiast "antifighter" .. no wiadomo już z nazwy do czego . W obu przypadkach wiązki mają kolor zielony , różnia się natomiast częstotliwością oddawiania "strzałów" oraz wilkością promienia wiązki . Normal jest większy i wolniej strzela , antifighter jest mniejszy i bardziej szybkostrzelny ( o wiele bardziej ) .
Wiązki tnące na okręcie klasy C :
"Shining" - data classified
"Black day" - data classified
_________________
Last edited by NitopiR on Mon Jul 19, 2004 1:28 pm, edited 1 time in total.
|