To wszystkie inforamacje, jakie Agendzie udało się zebrać na temat enigmatycznej postaci Władcy Dusz. Agenda postanowiła ujawnić te informacje dla dobra całego wszechświata. Tak przynajmniej twierdzą. Obiecują dodatkowo, że w przypadku uaktualnienia lub zdobycia nowych informacji, uzupełnią raport i powiadomią o tym wszystkich zainteresowanych. Miejmy nadzieję, że wywiążą się z tych obietnic.
- Biuro Rozpowszechniania Informacji o Istotach Wolnej Woli (BRI IWW)
1. Dane osobowe:
Imię, tytuły:
Raven, Kruk, Władca Dusz, Alchemik
Rasa:
Brak danych, algorytmy heurystyczne określania rasy podają, że rasa już nie istnieje...
Płeć:
Mężczyzna
Pochodzienie, siedziba:
Brak danych o pochodzeniu. Jako siedzibę objął Wzgórze Śmierci i Rozpaczy. Nazywa je swoim domem.
Wiek:
Brak danych. Algorytmy heurystyczne określają wiek jako: "bardzo stary".
Najbliższa rodzina:
Brak informacji o krewnych ani znajomych.
Towarzysze i zwierzęta:
Towarzysze nieznani. Jego ulubionymi zwierzętami są Kruki. Potrafi się z nimi porozumiewać. Używa ich jako zwiadowców i posłańców.
2. Wygląd:
Wygląd Zewnętrzny:
Potrafi zmieniać swój wygląd zewnętrzny. Istnieją czynniki wskazujące, że kiedyś wyglądał inaczej. Obecnie najczęściej przyjmuje postać młodego mężczyzny o czarnych włosach i bladej cerze.
Cechy szczególne:
Jego oczy są całkowicie niebieskie. Bez białek. Jest oczywiście w stanie zakamuflować je, ale wymaga to od niego wielkiego skupienia. Oczy, powiadają, są zwierciadłem duszy.
Styl ubierania:
Ubiera się luźno i lekko. Najwyraźniej nie czuje chłodu, więc nie nosi grubej odzieży. Nie nosi nic, co mogłoby krępować jego ruchy. Ubranie jest częścią formy, jaką przyjmuje w świecie rzeczywistym. Gdy Kruk znika, przenosząc się na płaszczyznę astralną, ubranie nie pozostaje w świecie rzeczywistym.
Ubranie, oczywiście, podlega zniszczeniu podczas walki. Władca nie ma wtedy czasu, aby zajmować się tak mało ważnymi szczegółami. Jednak w chwili wolnej jest w stanie naprawić strój siłą woli.
3. Charakter:
Dane uzyskana na podstawie analizy dotychczasowych, zarejestrowanych zachowań. Mogą występować czynniki zakłucające uzyskane rozwiązanie.
Błąd braku danych: 30%
Błąd algorytmu: 10%
Osobowość:
Zazwyczaj spokojny i opanowany. Trudno go wyprowadzić z równowagi. Opanowanie zawdzięcza wiekom spędzonym w Advarku. Jednak impulsywność jest niejako wpisana w jego naturę. Rozzłoszczony potrafi być straszny.
Nigdy nie przebacza. Zawsze szuka zemsty. Nie spocznie, póki jego wrogowie nie zostaną unicestwieni. "Jakąż byłbym istotą, gdybym mógł żyć z zabójcą mego ojca pod jednym niebem" mówi, gdy jest pytany o sens zemsty.
Szanuje przyjaźń i nie zdradzi jej, jeżeli będzie istniała inna droga do celu.
"Władać miłością i strachem". to jego podejście do panowania. Zdaje sobie jednak sprawę, że zaskarbienie sobie miłości poddanych jest znacznie ważniejsze, niż to, aby się go bali. Docenia jednak rolę strachu w procesie rządzenia.
Sposób postępowania:
Nienawidzi głupoty i słabości. Dąży do swego celu nie szczędząc środków i nie przejmując się innymi. Jeżeli jednak istnieją dwie drogi dotarcia do celu, wybierze tą, która, w jego mniemaniu, mniej zaszkodzi innym. Szanuje istoty silne, które wiedzą, czego chcą.
Gust:
"Na gust mogą sobie pozwolić tylko osoby głupie lub niezwykle potężne" zawsze powtarza. Sam jednak nienawidzi broni miotanej oraz palnej. Nie przepada za technologią. Co prawda jego awersja do technologii jest niezbyt silna. Jest w stanie dostrzec dobre strony i używać jej, gdy ma przewagę nad innymi sposobami. Jednak musiałby być bardzo zdesperowany, aby chwycić się broni palnej.
Maksyma:
Vea Victis
4. Cechy:
Umiejętności (zdolności nabyte):
Alchemia Duszy
Alchemia
Manipulacja rzeczywistością
Magia Wymiarowa
Zmiana wyglądu
...
Zdolności (wynikające z rasy):
Nic nie wiadomo na temat rasy, z jakiej pochodzi Raven, więc trudno określić, które z jego zdolności wywodzą się z rasy.
Ułomności:
Brak danych...
Odporności i Słabości:
Jako istota astralna jest niezwykle odporna na wszelkie ataki fizyczne. Jednak fizyczna manifestacja może zostać zniszczona, co bardzo wyczerpuję Władcę Dusz. Zniszczenie fizycznej manifestacji jest niewiele trudniejsze, niż zabicie analogicznego siłowo organizmu rzeczywistego.
Raven wykazuje pewną śladową odporność na magię, jednak odpieranie magicznych ataków, szczególnie potężniejszych czarów, bardzo go wykańcza.
Jest bardzo czuły na ataki raniące duszę.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ataki magii astralnej oraz próby manipulacji jego duszą zakończą się niepowodzeniem.
Nie działają na niego ataki oparte na zadawaniu obrażeń złu lub dobru. Nie patrzy na świat w tych kategoriach. Nie jest ani zły, ani dobry. Jest sobą.
5. Magia:
Moc:
Jest mistrzem Alchemii Duszy oraz Magii Wymiarów. Jest niezwykle zdolnym adeptem Alchemii tradycyjnej. Posiada też ograniczone zdolności manipulacji rzeczywistością. Moc czerpie z esencji własnej duszy. Działanie takie wyczerpuje go. Im bardziej skomplikowany "czar", tym więcej siły wysysa. Władca regeneruje esencję duszy poprzez odpoczynek (np. sen) lub poprzez asymilację dusz innych istot.
Aura:
Gdy Raven podróżuje poprzez płaszczyznę astralną, bardziej wyczulone istoty (jak smoki na przykład) są w stanie wyczuć aurę jego energii. Gdy Raven nie używa swych zdolności, bardzo ciężko wykryć jego obecność za pomocą detektorów najróżniejszych form energii.
Szkoły magii:
Fragmenty na podstawie danych o praktykach magicznych z encyklopedii Agendy...
Alchemia Duszy:
Generalnie większość istot posiada duszę, czyli świadomość własnego istnienia, swoiste indywidualność jednostki. Dusza ta posiada zazwyczaj dwa wiązania: powiązanie z ciałem oraz powiązanie z osnową rzeczywistości danego wszechświata. Dusza zawiera też wszystkie informacje na temat istoty, do której należy.
Alchemia duszy polega na manipulacji wiązaniami oraz esencją (energią) dusz.
Alchemik jest w stanie zerwać wiązanie duszy z ciałem. Powoduje to śmierć ciała, dusza, jeżeli nie wystąpią nieoczekiwane okoliczności, jest wchłoniana przez wszechświat, z którym jest związana. Czas asymilacji waha się w zależności od potęgi duszy. Generalnie średni czas asymilacji wynosi dwa tygodnie.
Alchemik może zerwać połączenie duszy z wszechświatem. Dusza staje się wtedy nieśmiertelna i po zerwaniu połączenia z ciałem (śmierć naturalna lub ingerencja z zewnątrz) błąka się po astralu w nieskończoność.
Alchemik może również tworzyć wiązania duszy.
Manipulacja esencją duszy polega na przekazywaniu energii między duszami.
Duszę można zniszczyć, jednak duszy nie da się stworzyć...
Soul Merge: Dodatkowo Władca Dusz posiadł zdolność przyłączania dusz innych istot do swojej. Staje się wtedy silniejszy oraz może wykorzystać informacje zawarte w danej duszy. Może, np, przyjąć postać danej istoty i posiada wszystkie jej wspomnienia.
Przyłączanie duszy polega na zerwaniu wszystkich wiązań danej duszy i związania jej z duszą Władcy.
Należy również dodać, że im silniejsza dusza, tym manipulacja iązaniami wymaga większego wysiłku. Dodatkowo Przyłączenie (Soul Merge) zbyt silnej duszy może skończyć się tym, że dusza przyłączona przejmie kontrolę nad duszą Władcy.
Magia wymiarów:
Władca dusz jest w stanie otwierać portale do różnych rzeczywistości. Potrafi również odciąć jakiś fragment rzeczywistości i spowodować, że otwarcie portalu do tego fragmentu przestrzeni będzie niemożliwe. Może także założyć permanentną sferę z zakodowanym kluczem wejścia. Tylko znając klucz (lub rozszyfrowując go), można otworzyć portal we wnętrzu tej sfery.
Potrafi także, jednak wymaga to ogromnej ilości energii, stworzyć własną rzeczywistość. Tak właśnie jest w przypadku jego "kieszonkowego wszechświata", miniaturowej rzeczywistości, gdzie przechowuje on swój ekwipunek.
Dodatkowo Raven jest w stanie oszukać wszelkie wykrywacze i próbniki podprzestrzeni. Jeżeli nie chce, aby za nim podążono przez portal, nikt nie dowie się, gdzie portal prowadził.
Pułapki podprzestrzenne i systemy zabezpieczeń:
Sfera bezpieczeństwa: Odpowiednio ustawiona blokada, otwierana 1024 KBajtowym kodem. Zabezpiecza przestrzeń, którą obejmuje, przed otwarciem portalu w jej wnętrzu.
Wirus astralny: Niewielka, niszczycielska świadomość. Jeżeli uda jej się zasymilować z duszą jakiejś istoty, czyni w niej nieodwracalne szkody. Zaniki wspomnień czy utrata świadomości własnego istnienia to tylko niektóre ze skutków. Wirusa takiego ciężko sie pozbyć.
Wirusy są ruchome i używane jako strażnicy. Atakują nieostrożnych podróżników subprzestrzeni, lub hakerów wymiarowych, którzy chcą wedrzeć się do zakazanych obszarów.
Mina astralna: To również rodzaj zabezpieczenia. Statyczna istota astralna, anihilująca przy zbliżeniu nieuprawnionej świadomości. Powoduje czasową utratę świadomości i zanik osobowości. Raczej straszak, niż prawdziwa broń.
Labirynt świadomości: Astralna struktura, stworzona, by opóźnić działanie świadomości, próbującej włamać się do chronionej przestrzeni. Znane są przypadki hakerów, którzy po wieki błądzą w takich labiryntach.
Czasami labirynty są obstawione minami astralnymi lub zamieszkałe przez wirusy.
Alchemia tradycyjna:
Alchemia tradycyjna opiera się na zasadzie balansu. Otrzymujemy dokładnie tyle, ile daliśmy, tylko w nieco zmienionej formie. Początkujący Alchemicy potrzebują Kręgu, aby używać Alchemii, bardziej zaawansowani potrafią dokonać tego siłą woli.
Alchemia jest nauką bardzo wymagającą, konieczne są pracochłonne studia oraz wytrwałość nie duża wiedza o substancjach...
Manipulacja rzeczywistością:
Jest to najbardziej wyczerpująca forma magii. W przeciwieństwie do Alchemii tradycyjnej nie opiera się na zasadzie balansu. Władca jest w stanie zmanipulować rzeczywistość według swojej woli. Im większa skala manipulacji, tym więcej energii potrzeba. Władca jest aktualnie w stanie dokonać manipulacji na skalę zamiany domu w drzewo.
6. Ataki:
Magiczne:
Nic nie wiadomo na temat magii, jakiej Władca używa w walce. Dane obejmują jedynie przypadki, gdy walczył za pomocą swych Widmowych Ostrzy.
Zarejestrowano przypadek, gdy przyparty do muru, zmienił się w dziwną, świetlistą istotę ze skrzydłami. Wystrzeliły z niej macki i przebijając ciała przeciwników, wyssały ich duszę. Energia dusz została zasymilowana przez Ravena.
Sądząc po jego nerwowej reakcji po tym wydarzeniu możemy wnioskować, że nie przepada on za tą techniką i stosuje jedynie w ostateczności.
Nie magiczne wynikające ze zdolności, umiejętności:
Nie stwierdzono do tej pory żadnych...
Style walki:
Walczy bardzo oszczędnie. Jego ruchy są precyzyjne. Jego styl jest mało efektowny, jednak bardzo efektywny. Stara się nie używać siły w walce. Zamiast zablokować cięcie, prawdopodobnie będzie starał się zbić je, jednocześnie wyprowadzając przeciwnika z równowagi. Jest niezwykle szybki, a jego refleks nie ma sobie równych. Prawdopodobnie dlatego jego ulubioną bronią są dwa krótkie ostrza. Taka broń wymaga niezwykłej koordynacji i szybkości, która zrekompensuje mały zasięg. Broń idealnie odzwierciedla umiejętności Ravena.
Potrafi posługiwać się także każdą inną bronią białą w stopniu niemal mistrzowskim. Preferuje broń finezyjną ponad broń siłową.
7. Ekwipunek:
Przedmioty:
Tajemniczy woreczek z nasionami. Z rośliny wyrosłej z jednego z nich i esencji demona Lemuresa stworzył dziwną, organiczną strukturę wewnątrz Wzgórza Śmierci i Rozpaczy
Strój:
Zazwyczaj chodzi w białej koszuli i czarnych, luźnych spodniach. W sprawie obuwia preferuje wygodę ponad elegancję.
Broń:
Widmowe Ostrza: ulubiona broń Władcy Dusz. Broń astralna, stworzona tak, aby zadawać bezpośrednie obrażenia duszy przeciwnika.
Broń więc jest w stanie ominąć nawet najtwardszy pancerz i zadać obrażenia. Rany duszy odzwierciedlane są na ciele przeciwnika, jako rany fizyczne. Rany duszy bardzo ciężko się goją.
Widmowe Ostrza czerpią swą moc z duszy dzierżącego je wojownika. Są też z tą duszą nierozerwalnie związane. Dlatego właśnie Ostrza Władcy mają niebieski kolor.
Ostrza manifestują się jako wiązki energii wychodzące z rąk Ravena. Pojawiają się i znikają zgodnie z wolą Władcy Dusz.
Ostrza ranią również fizycznie. Władca decyduje, czy walczy fizyczną czy astralną manifestacją Ostrzy. Fizyczna manifestacja zadaje obrażenia podobne do powodowanych przez plazmę czy dużej mocy laser.
8. Inne
Sława:
Nikt nie słyszał o jego istnieniu, póki nie pojawił się w tajemniczy sposób w Multiświecie. Jednak demon Lemures wydawał się znać go od czasów bardzo zamierzchłych.
Poziom socjalny:
Nic nie wiadomo o pochodzeniu Ravena, ani o rasie, z jakiej się wywodzi. Trudno więc powiedzieć, jakie miał stanowisko i status społeczny w swej społeczności.
Wydaje się, że przez wieki pełnił rolę Strażnika Advarku.
Dobra materialne:
Posiada kieszonkowy, miniaturowy wszechświat. Służy mu za kieszeń. Jest zabezpieczony przed ingerencją z zewnątrz Barierą Bezpieczeństwa. Szyfr zmienia się codziennie, więc włamanie do tej przestrzeni graniczy z cudem. Nie wspominając już o zaawansowanym systemie detektorów podprzestrzennych, wirusach i minach astralnych oraz labiryntach świadomości czyhających na nieostrożnych włamywaczy.
Wydaje się, że Raven jest także panem na Wzgórzu Śmierci i Rozpaczy. Miejsce, gdzie raczej nikt nie chciałby się znaleźć. Portale można otwierać jedynie na zewnątrz krainy, na jej peryferiach. Do wnętrza wzgórza trzeba dojść piechotą.
Transport:
Podróżuje przez portale podprzestrzenne lub poprzez płaszczyznę astralną.
9. Notka biograficzna
Z odtajnionych akt Agendy
0A.04.14.04 czasu zewnętrznego
Pierwsze informacje na temat Ravena pojawiły się dosyć niedawno. Z nieznanych powodów, do tej pory zapieczętowany świat Advarku otworzył przejścia do Multiświata. Nowootwartymi przejściami do wielu wymiarów przedostały się kruki, zwiadowcy Ravena.
On sam objawił się uczestnikom poszukiwań Goblina. Tam też dał się poznać jako specjalista od Magii Wymiarowej oraz Manipulacji Duszami.
Uratował życie zbrojmistrzowi ZCMu, Golas_owi, wyciągając go z pola walki oraz wzywając nekromantę, Haritsuke, aby pomógł mu zatrzymać duszę Gola_sa w jego ciele i je ożywić.
Okazało się również, że tym, czego Raven obawia się najbardzie, jest tajemnicza postać Skrzydlatego. Skrzydlaty, według informacji przez nas uzyskanych, jest więźniem krainy Advarku, której to Raven jest strażnikiem.
W międzyczasie Haritsuke próbował zapobiec uwolnieniu się Skrzydlatego, jednak zawiódł i jeden z ośmiu filarów Advarku został zniszczony.
Raven pokonał mroczne widmo Skrzydlatego i ukrył w swojej przestrzeni kieszeniowej tajeminicze Zwierciadło.
Udał się następnie do Wzgórza Śmierci i Rozpaczy. Zniewolił tam demona Lemuresa. Nasz źródła podały, iż z ich rozmowy wynikało, że znają się od zamierzchłych czasów oraz że Władca Dusz zmienił swą postać. Raven przywołał również dziwny twór, wykorzystując w nieznany nam sposób esencję demona Lemuresa. Tutaj nasz kontakt z wszelkimi zwiadowcami na Wzgórzu się urwał.
Raven ponownie pojawił się w wieży Dzika. Dotarł tam w chwili, gdy Skrzydlaty odnalazł Harfę. Nie zdążył jednak zapobiec ucieczce Skrzydlatego, który udał się z powrotem do Advarku, rzucając wyzwanie herosom Multiświata.
Raven przekazał koordynaty Advarku Crowowi, sam udał się natomiast, aby uporządkować pewne sprawy. Natura tych spraw nie jest nam jednak znana.
10. Szkic postaci.
"Są na tym świecie rzeczy, o których nie śniło się waszym filozofom"
Więc może kiedyś pojawi się tutaj ten szkic