Jednostki - rekrutuje się ich w jednej turze, (zamawiasz i odrazu masz), na początku trzeba zapłacić cenę, a później już tylko zimą żołdu (który zawiera koszty utrzymania.
*Jednostki można kupować tylko w oddziałach:
mały - 50 ludzi
duży - 100 ludzi
Straty można uzepełniać pojedyńczymi wojownikami. Oddziały zbierają się w tej samej turze, w której się za nie płaci, ale nie można jeszcze nimi robić ruchu.
Nazwa |Atak|Obrona|Żołd|Cena| Inne
Chłop - 1 - 1 - 1 - 2 - jeśli są jedynem typem jednostek w armii to ich atak i obrona zmiejszają się do 60%.
Banita - 2 - 3 - 0 - 0 - tej jednostki nie można kupić, banici są plagą w prowincjach nie należących ani do króla, ani do klanów, zwykle używają taktyki zasadzek oraz atakuj i uciekaj, żeby przejąć daną krainę trzeba najpierw wyplewić z tamtąd to robactwo
Poganin - 3 - 4 - 0 - 0 - tej jednostki nie można kupić, w wielu jeszcze mrocznych zakątkach kraju występują poganie, kryjąc się w swoich swiętych gajach i wyznając pradawnych bogów, fanatycy i dzikusy, walczą zacięcie a osaczeni gotowi są zginą za swoją wiarę, przegrana z nimi oznacza - 2 do sławy i - 4 do przychylności bogów, i odwrotnie (+2 do sławy i + 4 do przychylności bogów) w razie zwycięstwa
Lekkozbrojny piechur - 3 - 2 - 2 - 3
Ciężkozbrojny piechur - 3- 5 - 3 - 4 - wymagana jest kopalnia z rudą żelaza
Pikinier - 2 - 6 - 3 - 4 - +2 do obrony przeciwko kawalerii
Berserker - 5 - 2 - 3 - 4 - +10% do strat przeciwnika
Łucznik - 3 - 3 - 2 - 4 - + 1 do ataku i obrony przy szturmach
Kusznik - 3 - 5 - 3 - 5 - + 2 do ataku i obrony przy szturmach, wymagana jest kopalnia z rudą żelaza
Lekkozbrojny kawalerzysta - 8 - 6 - 5 - 7 - -2 do ataku i obrony przy szturmach
Konny łucznik - 7 - 5 - 5 - 7 - - 1 do ataku i obrony przy szturmach
Rycerz - 10 - 10 - 6 - 9 - - 2 do ataku i obrony przy szturmach, wymagana kopalnia z rudą żelaza
Paladyn - 12 - 12 - 7 - 10 - tylko jeden oddział na armię, jako ochrona dla generała, wymagana kopalnia z rudą żelaza, wymagana świątynia, + 1 do przychylności bogów za oddział - 2 do obrony i ataku przy szturmach
Słonie bojowe - 30 - 20 - 15 - 25 - - 5 do ataku i obrony przy szturmach, ignorują palisady, wymagają areny i kopalnii z rudą żelaza
Specjalne:
Generał - 11 - 11 - 100 - 200 - zwiększa atak i obronę całej armii o 50% (zawsze maksymalnie jeden generał w armii może używać tej umiejętności), ginie zawsze ostatni, kupuje się go pojedyńczo, +1% do popularności
Taran - + 300 do ataku przy szturmach, może być tylko jeden w armii, jednorazowy użytek, kupuje się przy zapowiedzi szturmu cena = 50
Katapulta - + 50 do ataku i obrony przy szturmach, jednorazowy użytek, kupuje się przy zapowiedzi szturmu, cena = 20
Budynki - tak samo jak jednostki dostaje sie je odrazu.
Nazwa | Cena | Obrona | Zysk | Czas budowy (tury) | Inne
Palisada - 50 - 150 - 0 - 1 - można ulepszyć do warowni
Warownia - 100 - 300 - 0 - 2 - można ulepszyć do twierdzy
Twierdza - 250 - 600 - 0 - 3 - można ulepszyć do zamku
Zamek - 550 - 1200 - 0 - 4 - można ulepszyć do fortecy
Forteca - 1150 - 2400 - 0 - 5 - można ulepszyć do pałacu
Pałac - 2350 - 4800 - 0 - 6 - tylko w siedzibie rodu
Pałac królewski - nie można kupić - 10000 - 1000 - tylko w stolicy państwa, popularność +40%
Fosa - 20 - +75 - 0 - 1 - musi być wybudowana conajmniej palisada
Blanki - 30 - +100 - 0 - 1 - można je zbudować tylko w systemie obronym lepszym niż palisada
Wieża obserwacyjna - 50 - +25 - 0 - 1 - działa, jak szpieg (25%) w sąsiednich prowincjach
Nieurodzajne pole - 30 - 0 - 50 - 0 - przynosi zysk tylko jesienią, jest automatycznie w każdej nizinnej prowinji, można ulepszyć do zwykłego pola
Zwykłe pole - 50 - 0 - 100 - 1 - przynosi zysk tylko jesienią, można ulepszyć do zmeliorowanego pola
Zmieliorowane pole - 100 - 0 - 200- 2 - przynosi zysk tylko jesienią, można ulepszyć do urodzajnego pola
Urodzajne pole - 200 - 0 - 400 - 3 - przynosi zysk tylko jesienią, można ulepszyć do słynnego pola
Słynne pole - 400 - 0 - 800 - 4 - przynosi zysk tylko jesienią
Kopalnia żelaza - 250 - 0 - 30 - 2 - daje możliwość korzystania z rudy, można ulepszyć do systemu kopalń rudy żelaza, tylko w wybranych prowincjach
System kopalń rudy żelaza - 600 - 0 - 100 - 4 - daje możliwość korzystania z rudy,tylko w wybranych prowincjach
Kopalnia złota - 250 - 0 - 90 - 2 - można ulepszyć do systemu kopalń złota, tylko w wybranych prowincjach
System kopalń złota - 600 - 0 - 250 - 4 -, tylko w wybranych prowincjach
Port rybacki - 70 - 0 - 50 - 1 - tylko w nadmorskich prowincjach
Port - 400 - + 100 - + 100 - 3 - daje możliwość korzystania z przepraw promem, tylko w wybranych prowincjach, wymaga wybudowanego portu rybackiego
Kapliczka - 30 - 0 - 0 - 1 - +5 do przychylności bogów, można ulepszyć do świątynii
Świątynia - 100 - 0 - 0 - 3 - +7 do przychylności bogów, + 4 do sławy, można ulepszyć do panteonu, pozwala tworzyć jednostki paladynów
Panteon - 800 - 0 - 50 - 6 - +15 do przychylności bogów, + 12 do sławy, tylko w jednej na całą grę, pozwala tworzyć jednostki paladynów
Targowisko - 300 - 0 - 80 - 1 - posiadając targowisko w na terytorium leżącym obok prowincji ze złożami metalu można korzystać z tych złóż, w takim przypadku zysk, jaki przyniesie targowisko zmiejszy się do 30.
Arena - 700 - 0 - 80 - 6 - + 8 sławy, można tworzyć słonie bojowe
Cechy niektórych prowincji
góry - + 100 do obrony
złoża - można zbudować kopalnie
pola - można rozwinąć rolnictwo
nadmorskie - można zbudować port rybacki
prom - można zbudować port
pustynia - + 10% do strat armii atakującej
Inne:
Pory roku - czas w ambasadorze jest podzielony na tury, w proporcji jedna tura = jedna pora roku.
Zima - wypłata żołdu, nieopłacone jednostki odejdą, w zimie wojska mają obniżone atak o połowę,
Wiosna - obrady senatu
Lato
Jesień - czas zbiorów plonów z pól, które, jako wyjątek przynoszą zyski tylko jesienią. Mistrz gry wykonuje osobny rzut dla każdego gracza i dodaje do niego przychylność bogów, którą obdażona jest dana osoba. A następnie sprawdza według tabeli:
(1-20) - nieurodzaj [połowa zysku]
(21-80) - normalnie
(81-90) - urodzaj [podwojony zysk]
Gildie - są powszechnie dostępne, można w nich wynając poszczególnych najemników, którzy są używanii jednorazowo.
klasa najemnika|szansa|cena
zwykły - 25% - 50 x sława klanu, który jest celem (minimum 50)
ekspert - 50% - 100 x sława klanu, który jest celem (minimum 100)
mistrz - 75% - 150 x sława klanu, który jest celem (minimum 150)
rodzaj najemnika | efekt
zabójca - zabicie wrogiego generała w wybranej prowincji, lub wybranego senatora
podpalacz - zniszczenie wybranego budynku w w wskazanej prowincji
osczerca - obniżenie poziomu sławy danego gracza
szpieg - informacje o danej prowincji i stacjonującym w niej wojsku, budynkach, jej przynależnosci klanowej
W razie nie powodzenia przeciwnik dowiaduje się kto wydał zlecenia, a gracz, który to zrobił traci 5% sławy.
Senatorowie:
Aktualnie senat zajmuje się sprawą wyboru króla. Jednak w tym wypadku zdania są mocno podzielone. Żeby wybrać nowego władcę potrzebe głosu 70% procent senatorów, a jest ich 20. Na pewno twoja sława pomoże im w dokonaniu prawidłowej decyzji. Jeśli jednak to nie poskutkuje, to napewno pomoże brzęcząca sakiewka. Każdy senator ma stopień przekupności. Senat obraduje każdej wiosny, będą to robić tak długo aż nie wybiorą króla.
Ponadto senat może wybrać osoby na pojeszczególne stanowiska (na okres jednego roku). Dana osoba może zajmować tylko jedno stanowisko:
Zarządca mienia królewskiego - +200 kasy, +2 do sławy, może wprowadzić swoje wojska, jako neutralne do prowincji królewskich
Namiestnik - 2 darmowych generałów, + 2 sławy, może wprowadzić swoje wojska, jako neutralne do prowincji królewskich
Poborca podatków - - 15 do sławy, + 50 do kasy
Ambasador - 1 darmowy szpieg co kwartał, + 2 do sławy
Uwaga, jeśli jakiś gracz zaatakuje prowincje królewskie, automatycznie traci swoją funkcję.
Listę senatorów i ich stopień przekupności podam później. Do wiadomości publicznej bedzie podawane, który senator głosuje, na jakiego gracza.
Sława:
Oprócz przychylności senatorów i byciem ulubieńcem bogów ( 25% sławy dodaje się do przychylności bóstw), zwiększa morale armii ( + 10% do rzutu kostką na twoją korzyść, jeśli masz większą popularność niż przeciwnik) i czyni, że bandyci z gildii będę mieli więcej problemów z szkodzeniem twojemu klanowi, co oczywiście odbije się w ich cenach.
Najlepszy sposobem na zdobycie sławy, jest zasponsorowanie czegoś.
Nazwa | cena | zwiększenie popularności |
Portret - 100 - + 2%
Przedstawienie - 200 - + 5%
Bal - 300 - + 9 %
Pomnik - 400 - + 14%
Dodatkowo każda wygrana bitwa zwiększa twoją popularność o 1%, a każda przegrana o tyle samo obniża. Dodatkowo jeśli nie jesteś namiestnikiem, lub zarządcą królewskim a wprodzawdziłeś swoje wojska do prowincji należących do króla twoja sława obniży się o 9%. Zaś jeśli zaatakujesz stolicę (obojętnie kim jesteś) twoja sława obniży się o 75%. Lud nie lubi despotów. Nieudana próba przekupstwa senatorów wiąże się ze skandalem politycznym (- 3 do sławy).
_________________
Overcoming obstacles is my business. And business is good.
Avatar powstał dzięki uprzejmości tego .
Last edited by Windukind on Sun May 02, 2004 4:51 pm, edited 19 times in total.
|