Coż, mechanika w MMORPG... temat rzeka, jedni będą woleć proste, przejrzyste rzeczy, inni zakochają się w niezliczonych tabelach, jeszcze inni utoną pośród statystk.
Mechanika w RO (możliwość tworzenia róznorodnych bulidów, rozbudowa i modyfikacje statsów) jest ok, aledla mnie osobiście była pain in the ass. Wolę minimalną ilość tabelek, tudzież statystyk i grę, która jest bardziej nastawiona na współdziałanie w grupie. Zarówno RO jak i L2 są massive muliplayer, ale IMO L2 kładzie jednak większy nacisk na party (solowanie w Antharas Lair w C3 mija się z celem przy mobach z dwa do pięciu razy większą ilością hp, już pomijam fakt, że nikt solo oprócz daggerów (ze skillem silent move) nie dojdzie nawet do drugiego roomu (który jest zaraz za wejściem do AL).
Owszem L2 pod wzgledem rozbudowy statsów w stosunku do RO jest mizerne. Co prawda w C3 jest to znacznie poprawione (modyfikacje statsów przy pomocy tattoo's (zwane inaczej dyes) oraz/i przy pomocy setów i broni), ale do RO to jeszcze daleka droga, nie sądzę jednak, żeby NCsoft poszedł tą drogą.
Ryu, piszesz, że postaci w L2 różnią się w sumie tylko klasą, nie jest to prawdą, nawet ta sama klasa może być zróżnicowana (w zależności jake tattoo/set/weapon używasz). Przykładowo:
Abbys Walker (DE klasa dagger) ma do wyboru
- Zubei Light Set (dodaje +4 do evasion),
- Blue Wolf Light Mail Set (dodaje +15% do castowania czarów),
- Leather Mail of Doom Set (modyfikuje DEX i CON, dodaje 2,7% do atack power)
Z broni:
- Demon's Sword (najwyzszy patk z wszystkich b grade daggerów),
- Kris (mniejszy patk, ale jest możliwość umieszczenia Focusa (Special Abilities), który zwiększa o 40-50 critical chance),
- Hell Knife (najniższy patk z b grade daggerów, ale najwyższy matk).
I tu zależy wszystko czy chcesz być Evasion Tankiem (czyli wybór Zubei + Demon's Sword/Kris), czy Half-Mage/Half-Daggerem używającym debuffów zanim rozpocznie walkę (czyli Blue Wolf + Hell Knife), czy Power Daggerem (tutaj doom, zwłaszcza, że DEX odpowiada za critical chance + Demon's Sword/Kris).
Z tatoo's dla samgo daggera:
- Dye of DEX (+4 DEX / -4 STR, ewentualnie +4 DEX / -4 CON) - większa szansa na criticale, wyższe evasion, szybsze poruszanie, większa prędkość ataku i w zależności: przy -STR mniejszy atack power, przy -CON mniejsze HP, większa szansa na bycie zestunowanym.
- Dye of MEN (+4 MEN / -4 INT) - zwiekszające magic defence, regenerację MP i obniżające magic atack power (dla Half-Mage/Half-Daggera z Hell Knifem utrata 20 punktów matku nie robi różnicy, zwłaszcza, że w C3 debuffy częściej kończą się powodzeniem).
Ale ogólnie mechanika L2 jest znacznie gorsza od tej z RO, ale trudno oczekiwać lepszej w grze, w której największy nacisk kładzie się na pvp/pve/siege, bowiem nie ma czasu na rozgryzanie setek tabel i tworzenie idealnej postaci, bo takiej po prostu nie ma.
_________________
|