-+/X\ STATKI /R\+-
Helliumer
Zwany także Ogarem Piekła (Chien Braque La Abîme). Niszczyciel, największy morloski okręt wojenny. Pierwsze helliumery zaczęto budować podczas wojen Garyghoul, jako odpowiedź na pancerniki nurga Rebelii SI.
Konstrukcją przypomina nieco nostriuma, jest jednak od niego sześć razy większy.
Helliumer nie jest zwrotny, dlatego montowano na nim potężne tarcze i osłony zmiennoczęstotliwościowe (do zasilania których przeznaczono cztery z dwunastu głównych rekatorów). Obecnie, po modyfikacji napędu baala, zyskał możliwość błyskawicznego manewrowania.
W atmosferach planet sprawność systemów napędowych spada do 35 %.
Może lądować na planetach, jednak bardzo rzadko się to zdarza.
* długość: 96oo metrów
* zwrotność: minimalna (sterowanie przy pomocy wszczepów komunikacyjnych).
* załoga: dziesięć tysięczy osób (w tym siedemdziesiąt dwa skrzydła myśliwsko/bombowe (432 osób) i sto osiem oddziałów szturmowych (1296 osób). Oprócz tego dochodzi sto osiemdziesiąt oddziałów golemów bojowych (2160 jednostek)
* zasilanie:
- dwanaście głównych reaktorów opartych na AM6,
- trzydzieści sześć reaktorów wodorowych.
* napęd:
- manewrowy: generatory belvegora,
- napęd pomocniczy: silnik azraela - używany podczas działań atmosferycznych i lotów w kosmosie),
- główny napęd: silnik baala (oparty na AM6 napęd natychmiastowy).
* prękość max: 12 ooo km/s (generatory belvegora), 26o ooo km/s (napęd azraela), nieograniczona (napęd baala).
* pancerz: absorbujący energię kinetyczną, pokryty Powłoką.
* tarcze: osłony siłowe o zmiennej częstotliwości adaptujące się do częstotliwości dział wroga.
* systemy ofensywne:
1) działa:
- unigun f3 - 576 sztuk,
- nonlanter f3 - 720 sztuk.
- supreme silex - 12 sztuk.
2) rakiety:
- Heavens f3 - 2160 sztuk,
- Inqusitor f2 - 864 sztuki,
- Renegade - 216 sztuk.
* systemy defensywne: antyrakiety Goblin (864 sztuki) i Orc (1728 sztuk), zakłócanie elektromagnetyczne, elektroniczne i cieplne, pozoratory.
Nostrium
Zwany również Łowcą Nocy (Chasseur La Nuit). Krążownik uniwersalny, najstarszy okręt morlocków, pamiętający jeszcze czasy tysiącletniej wojny zakończone Bitwą na Polach Armageddonu. Najbardziej powszechny dziś okręt wojenny Hegemonii. Może służyć również jako transportowiec.
W atmosferach planet zdolność manewrowa spada do 9o % oraz może lądować na powierzchni.
* długość: 155o metrów
* zwrotność: dobra (sterowanie przy pomocy wszczepów komunikacyjnych).
* załoga: tysiąc sześćset osób osób (w tym dwadzieścia cztery skrzydła myśliwsko/bombowe (144 osóby) i trzydzieści sześć oddziałów szturmowych (432 osoby). Oprócz tego dochodzi sześćdziesiąt oddziałów golemów bojowych (720 jednostki)
* reaktor:
- trzy główne reaktory oparte na AM6,
- sześć reaktorów wodorowych.
* napęd:
- napęd manewrowy: generatory belvegora,
- napęd pomocniczy: silnik azraela (używany podczas działań atmosferycznych i lotów w kosmosie),
- główny napęd: silnik baala (oparty na AM6 napęd natychmiastowy).
* prękość max: 63 ooo km/s (generatory belvegora), 38o ooo km/s (napęd azraela), nieograniczona (napęd baala).
* pancerz: absorbujący energię kinetyczną, pokryty Powłoką.
* tarcze: osłony siłowe o zmiennej częstotliwości adaptujące się do częstotliwości dział wroga.
* systemy ofensywne:
1) działa:
- unigun f3 - 96 sztuk,
- nonlanter f3 - 360 sztuk,
- supreme silex - 2 sztuki.
2) rakiety:
- Heavens f3 - 360 sztuk,
- Inqusitor f2 - 144 sztuki,
- Renegade - 36 sztuk.
* systemy defensywne: antyrakiety Goblin (144 sztuki) i Orc (288 sztuk), zakłócanie elektromagnetyczne, elektroniczne i cieplne, pozoratory.
Istnieją również tzw. Umbranosrtium, Cienie Nocy, statki, z których usunięto prawie całe podstawowe i dodatkowe uzbrojenie, montując nondeus silex - NDS (zasada działania opiera się na tworzeniu niewielkiej, ale masywnej czarnej dziury). Morlockowie stworzyli ogółem sześć takich okrętów, ale boją się ich używać. Podczas eksperymentów z tą bronią przypadkowo unicestwili swój układ planetarny.
Ferrox
Zwany Dzikim Ogniem (Sauvage Flamme). Myśliwiec uniwersalny. Obok krążownika nostrium i stacji sentineum jedna z najstarszych morloskich konstrukcji. Pierwsze ferroxy powstały jeszcze przed Wielką Pomyłką i zniszczeniem Pozaświata, stworzone przez naukowców morloskich przy współpracy archaniołów. Czas Wielkiej Pomyłki przetrwało kilka egzemplarzy, które posłużyły jako prototypy nowego typu myśliwca.
Myśliwce ferrox spełniają trzy role:
- jako myśliwce (wyposażone w rakiety do zwalczania mysliwców),
- jako bombowce (wyposażone w rakiety przeciwokrętowe).
- jako dodatkowe baterie dział (kiedy spoczywają w niszach lądowniczych okrętu macierzystego rozmieszczonych wzdłuż osi statku. Na helliumerach i nostriumach nie ma hangarów dla myśliwców).
* długość: 55 metrów
* zwrotność: doskonała (sterowanie przy pomocy wszczepów komunikacyjnych).
* reaktor: zmodyfikowana wersja reaktora AM6
* napęd:
- napęd manewrowy: generatory belvegora,
- napęd pomocniczy: silnik azraela,
- napęd główny: silnik baala (montowany na myśliwcach od niedawna).
* prędkość max: 8o ooo km/s (generatory belvegora), 43o ooo km/s (napęd azraela), nieograniczona (napęd baala).
* pancerz: absorbujący energię kinetyczną, pokryty Powłoką.
* tarcze: osłony siłowe o zmiennej częstotliwości adaptujące się do częstotliwości dział wroga.
* systemy ofensywne:
1) działa:
- unigun f2 - 6 sztuk,
- nonlanter f2 - 12 sztuk.
2) rakiety (w zależności czy myśliwiec czy bombowiec):
- Heavens f2 - 48 sztuk,
- Inqusitor f1 - 12 sztuk,
* systemy defensywne: antyrakiety Goblin (24 sztuki) i Orc (48 sztuk), zakłócanie elektromagnetyczne, flary i pozoratory.
Guerdnar
sonda kosmiczna zwana Zwiastunem (Précurseur), stosowana do zwiadu. Początkowo stworzono ją jako transmiter koordynatów wykorzystywany w skokach natychmiastowych. Poźniej dodawano coraz wiecej funkcji, aż osiągnęła stan znany obecnie.
* długość: 12 metrów.
* zwrotność: dobra.
* reaktor:
- zmodyfikowany reaktor oparty na AM6,
* napęd:
- napęd pomocniczy: silnik azraela (używany podczas działań atmosferycznych i lotów w kosmosie),
- główny napęd: silnik baala (napęd natychmiastowy).
* prękość max: 4oo ooo km/s (napęd azraela), nieograniczona (napęd baala).
* pancerz: absorbujący energię kinetyczną, pokryty Powłoką.
* tarcze: osłony siłowe o zmiennej częstotliwości adaptujące się do częstotliwości dział wroga.
* systemy ofensywne: brak
* systemy defensywne: antyrakiety Goblin (12 sztuki) i Orc (24 sztuk), zakłócanie elektromagnetyczne, elektroniczne i cieplne, pozoratory.
dodatkowo:
zestaw czujników do przeprowadzenia pełnego skanu (plus zestaw zapasowy).
Sentineum
Stacja kosmiczna zwana też Mroczną Przystanią (Havre Ténébreux). Obok nostriuma najstarsza konstrukcja morloska. Przed Wielką Pomyłką zbudowano jedno sentineum zwane Prime Nullard, które orbitowało wokół Pozaświata. Była to stacja
stricte wojskowa. To właśnie tutaj przeprowadzano eksperyment, który doprowadził do zniszczenia świata. Ale jednocześnie dzięki niej części morlocków udało się przeżyć kataklizm.
Obecnie istnieje dziesięć stacji tego typu (włączając w to Prime Nullard, którą powiększono dwa razy), a kolejne dwanaście jest w budowanych. Wszystkie (oprócz Prime Nullard) orbitują na skraju macierzystego systemu morlocków.
Stacjonuje na niej 432 myśliwce ferrox.
W jednym momencie do stacji może zadokować cała grupa taktyczna.
* długość: 24 kilometry (średnica pojedynczego habitatu 12 kilometrów).
* zwrotność: brak.
* reaktor: dwanaście reaktorów AM6.
* napęd: generatory belvegora (każdy habitat ma własne), napęd baala (każdy habitat ma własny).
* prędkość max: 1ooo km/s (generatory belvegora), nieograniczona (napęd baala).
* pancerz: absorbujący energię kinetyczną, pokryty Powłoką.
* tarcze: poczwórne osłony siłowe o zmiennej częstotliwości adaptujące się do częstotliwości dział wroga.
* systemy ofensywne:
1) działa:
- unigun f3 - 384 sztuki (każdy habitat po 96 sztuk),
- nonlanter f3 - 360 sztuk.
- supreme silex - 4 sztuki.
2) rakiety:
- Heavens f3 - 1440 sztuk (każdy habitat po 360 sztuk),
- Inqusitor f2 - 576 sztuk (każdy habitat po 144 sztuki),
- Renegade - 48 sztuk (każdy habitat po 12 sztuk).
* systemy defensywne: antyrakiety Goblin (576 sztuk, każdy habitat po 144 sztuki) i Orc (1152 sztuki, każdy habitat po 288 sztuk), zakłócanie elektromagnetyczne, elektroniczne i cieplne, pozoratory.
-+/X\ STEROWANIE STATKAMI /R\+-
Statki morlocków są sterowane przy pomocy wszczepów komunikacyjnych, pilot podłącza sie fizycznie do myśliwca, przez co zaczyna stanowić z nim jedność. W przypadku helliuma i nostriuma dochodzi również oddzielne sterowanie uzbrojeniem itp. W ferroxie pilot przy pomocy biologicznego komputera kontroluje wszystko.
-+/X\ POZOSTAŁE UZBROJENIE /R\+-
UniZbroja
[img=http://www.roevean.webd.pl/hegemony/unizbroja.gif[/img]
Zbroja ogólnego użytku, dostosowująca się do warunków otoczenia, zapewnia przeżycie ubranemu w nią morlockowi w każdych warunkach. Wzmacnia wzrok w ostrym świetle, pozwala widzieć w podczerwieni i ultrafiolecie. Hełm (gdy jest niepotrzebny chowa się w kołnierzu) pozwala również na wzmacnianie słuchu, węchu i głosu (jeśli diabeł chciałby mówić), dodatkowo przedstawia morlockowi sytuację taktyczną - rzut bezpośredni na siatkówkę oka, pozwala na śledzenie wielu celów, przydział celów do poszczególnych broni następuje automatycznie (może się tak zdarzyć, że morlock walczy z kimś wręcz, a jednocześnie prowadzi ostrzał innych wrogów). W prawym przedramieniu (bądź lewym) zbroji jest wbudowana energetyczna tarcza, którą można aktywować, kiedy sytuacja tego wymaga. Sterowanie całą zbroją odbywa się przy wszepu komunikacyjnego.
UniZbroja wyposażona jest w wysokiej klasy biologiczną sztuczną inteligencję podporządkowaną w całości właścicielowi zbroji. Jej powierzchnia pokryta jest cienką pwołoką Cienia.
* uzbrojenie:
- unigun f1 - 3 sztuki (jedno na przedramieniu, dwa na barkach)
- miniwyrzutnia rakiet Heavens f1 - 1 sztuka.
* reaktor: niewielki reaktor AM6.
* napęd: zmodyfikowana wersja generatorów belvegora.
* prędkość max: do 1 ooo m/s
Golemy bojowe
Golemy bojowe to pół maszyny pół żywe istoty. W metalowym ciele, pokrytym w całości Powłoką, wszczepiono biologiczny komputer i zainstalowano sztuczną inteligencję drugiego poziomu (jednostka GB może funkcjonować całkowicie autonomicznie wykonując z góry założone cele - w przypadku, gdy straciła kontakt z centralą dowodzenia). Jednakże po wielu wypadkach złego funkcjonowania jednostek GB (a nawet buntu, co miało miejsce podczas Wojen Garyghoul), wszczepiono do komputera inhibitory zachowań (urządzenia kontrolujące i oceniające działania jednostki, jeśli funkcjonowanie jednostki w rażący sposób odbiegnie od założeń, inhibitory odłączą zasilanie, przez co biologiczny komputer zostanie poddany procesowi degradacji co w następstwie spowoduje jego śmierć).
Są trzy rodzaje battle golemów: mandrake, goliath i behemot. Różnią się wielkością, funkcją i uzbrojeniem.
* wzrost:
- mandrake: 26o centymetrów w pozycji wyprostowanej (działania na powierzchni), 12o centymetrów po złożeniu (działania w atmosferze i kosmosie), funkcja: zwiad i działania zaczepne.
- goliath: 46o / 26o cm. funkcja: szturmowa.
- behemot: 56o / 36o cm. funkcja: szturmowa, pacyfikacyjna.
* uzbrojenie:
– unigun f1 - mandrake (3 szt.), goliath (6 szt.), behemot (12 szt.),
– nonlanter f1 - mandrake (1 szt.), goliath (3 szt.), behemot (6 szt.).
– miniwyrzutnia rakiet Heavens f1 - mandrake (1 szt.), goliath (3 szt.), behemot (6 szt.).
* reaktor: dwa niewielkie reaktory AM6.
* tarcze:osłony siłowe o zmiennej częstotliwości adaptujące się do częstotliwości dział wroga.
* napęd: zmodyfikowana wersja generatorów belvegora.
* prędkość max: 6 km/s (mandrake), 3 km/s (goliath), 1 km/s (behemot).
-+/X\ ENRGIA /R\+-
Wszystko, co jest związane z morlockami i potrzebuje zasilania, napędzane jest AM6, czyli antymaterią szóstego poziomu. Kilkanaście gramów antymaterii numer sześć pozwala na pełne funkcjonowanie nostriuma przez tydzień (uwzględniając włączone tarcze, używanie dział energetycznych i lot z pełną prędkością na pomocniczym napędzie azraela czy skoki przy pomocy napędu baala).
Sposób uzyskiwania energii z AM6 jest stosunkowo prosty, w komorze reaktora antymteria bombardowana jest cząstkami neutrino, w wyniku czego wyzwala się energia. Transportowana jest później do poszzególnych sekcji statku. Jednkże kontrolować można tylko intensywność bombardowania, sama AM6 z racji swojego pochodzenia jest niestabilna i jako taka musi cały czas być zawieszona w stazie. Reaktory AM6 czy silniki napędzane antymaterią nigdy się nie psują z tego względu, że zawierają mniej wiecej tyle ruchomych części, ile ma cegła.
-+/X\ NAPĘDY STATKÓW /R\+-
Istnieją trzy napędy statków morlowskich. Wszystkie oparte są na AM6.
- generatory belvegora (montowane również w uniZbroji, w golemach bojowych i w rakietach) są najmniejszym i najsłabszym napędęm. W działaniu wykorzystują fale grawitacyjne, ciąg wytwarzany przez generatory jest zawsze przeciwny do działania siły grawitacji, a umiejętne ustawienie poszczególnych ogniw napędu zapewnia wręcz doskonałą sterowność.
Ferroxy, nostriumy i helliumery używają generatorów belvegora razem z pomocniczym napędem azraela. Pierwsze zapewniają sterowność, drugi zapewnia prędkość.
- natychmiastowy napęd baala - montowany na nostriumach i helliumerch. W wyniku badań Czarnej Śmierci, czarnej dziury wokół której krążą bryły Skalnego Świata, naukowcy morlocków odkryli, że tuż przy horyzoncie zdarzeń pod wpływem działania AM6 dochodzi do całkowitego złamania przestrzeni, co umożliwa teoretycznie natychmiastowe przeniesienie się z jednego punktu do drugiego. Po wielu eksperymentach, które często kończyły się śmiercią naukwców-ochotników, udało im się wreszcie osiągnąć całkowite złamanie przestrzeni w warunkach labolatoryjnych (przy pomocy AM6 stworzyli niewielką sferę osobliwości, przez którą udało im się przenieść na drugi kraniec labolatorium najpierw cerbera a potem sferę przekroczył morlock). Efektem ubocznym przejścia przez sferę osobliwości była utrata przytomności na okres do ośmiu godzin, która obecnie nie ma znaczenia ze względu na modyfikację napędu, dzieki danym dostarczonym przez xenomorphy NitopiRa.
Natychmiastowy napęd baala posłużył później do wymyślenia napędu azraela.
- pomocniczy napęd azraela - montowany na myśliwcach ferrox, na nostiumach i helliumerach. Napęd ten wykorzystuje zakrzywienie przestrzeni, ale nie w takim stopniu jak ma to miejsce w napędzie baala, przez co eliminuje się efekt utraty przytomności. Sfera osobliwości owszem jest tworzona, ale statek porusza się po jej obrzeżach w czymś, co naukowcy nazwali Pustką-Która-Łączy. Jednocześnie statek jest otaczany przez pole elektromagnetyczne, które chroni kadłub przed rozerwaniem (w Pustce-Która-Łączy działają olbrzymie siły pływowe). Natężenie pola wzrasta wraz ze wzrostem prędkości. Efektem ubocznym jest ból głowy, uciążliwy w przeszłości, ale obecne wszczepy komunikacyjne mają dodatkowo zainstalowany moduł ekranujący.
Spadek wartości bojowej przy zwiększaniu prędkości jest spowodowany nieefektywnością uzbrojenia (powyżej 2/3 c statek wyprzedziłby własne rakiety, a przy przekroczeniu c wyprzedziłby promienie energetyczne wystrzelone ze swoich dział).
Oczywiście, że efektywną prędkością działania jest prędkość do 2/3 c. Powyżej tej prędkości traci zdolności bojowe (ofensywne, defensywne w całości działa), po przkroczeniu c, traci zdolności manewrowe jak również zdolności defensywne (leci wg wyznaczonego kursu - a właściwie jest to seria odpowiednio wyliczonych i przygotowanych skoków, wytyczenie bezpiecznego kursu trwa zwykle kilka minut).
Dotyczy to zarówno ferroxów, nostrumów jak i helliumerów.
-+/X\ DIRAK /R\+-
Urządzenie komunikacyjne na wielkie odległości. Komunikator natychmiastowy. Wykorzystuje (podobnie jak napęd baala) sferę osobliwości, generowaną we wnętrzu urządzenia, do przesyłania informacji w formie danych. Żeby móc odczytać informacje potrzebny jest drugi dirak. Wszystkie diraki odbierają informacje przesłanych z jednego, dlatego większość wiadomości jest kodowana. Diraki, podobnie jak napędy morlocków, nie psują się.
-+/X\ OPISY BRONI /R\+-
Unigun
Najnowsze diabelskie działo (
unicanon). Projekt oparto na połączeniu nonsilexów i eliluerów z działem molekularnym. Unigun jest większy niż poszczególne działa składowe, dlatego jego ilość na okrętach zmalała o jedną trzecią.
Może pracować w trzech trybach:
-
ionique - tryb standardowy, średnie zużycie energii.
-
énergétique - tryb bojowy, normalne zużycie energii, promień energii wzmocniony modulowanym strumieniem jonów o zmiennej częstotliwości.
-
moléculaire - tryb niszczący, bardzo duże zużycie energii (rzadko używany, ze względu na długi okres ponownego ładowania).
Stworzono trzy wersje:
- wersja f1 - montowana w golemie bojowym i uniZbroji (pozbawiona działa molekularnego, ze względu na bardzo duże zużycie enregii),
* moc: 3 mW,
* rodzaj strzałów: seria (sześć impulsów),
* szybkostrzelność: 60 serii / minutę.
- wersja f2 - montowana w ferroxie (pozbawiona działa molekularnego, ze względu na bardzo duże zużycie enregii).
* moc: 10 mW
* rodzaj strzałów: seria (sześć impulsów),
* szybkostrzelność: 60 serii / minuta.
- wersja f3 - montowana na nostriumach i helliumerach (zdecydowana większość w wieżach, pozostałe na powierzchni):
* moc: 100 mW,
* rodzaj strzałów: S (pojedynczy, czterosekundowy promień energii), A (seria dwunastu impulsów).
* szybkostrzelność: S - 6 strzałów / minuta, A - 20 serii / minuta.
Nonlanter
działo łańcuchowe, strzelające pociskami kinetycznymi zawierającymi wzbogaconą mieszankę AM
6 (zastosowanie: działania nękające)
- wersja f1 - montowana w golemie bojowym i uniZbroji (dziesięciomilimetrowe pociski o mocy nominalnej do 3 kT),
- wersja f2 - montowana na myśliwcu ferrox (dwudziestomilimetrowe pociski o mocy nominalnej do 6 kT),
- wersja f3 - montowana na nostriumie i helliumerze (osiemdziesięciomilimetrowe pociski o mocy nominalnej do 24 kT).
Supreme silex
Działo energetyczne wielkiej mocy. Ze względu na ogromne zużycie energii montowane na nostriumach, helliumerach i stacjach sentineum i w fortyfikacjach planetarnych. Energia czterdziestu ośmiu unigunów może zostać zgromadzona i wystrzelona w jednym, trwającym dzwiadzieścia sekund, promieniu. Następny strzał z działa można oddać dwie minuty później.
* moc: 4800 mW
* rodzaj strzału: gruby, pojedynczy promień trwający 20 sekund.
* szybkostrzelność: strzał / 2 minuty.
[pre]RAKIETY[/pre]
Heavens
rakiety z głowicami AM
6.
* długość: f1 - 24 cm, f2 - 48 cm, f3 - 72 cm.
* napęd: generatory belvegora,
- wersja f1 - montowana w miniwyrzytni golema bojowego i uniZbroji (moc 12 kT),
- wersja f2 - montowana w wyrzutniach ferroxa (moc 24 kT),
- wersja f3 - montowana w wyrzutniach helliumera i nostriuma (moc do 36 kT).
Inqusitor
pociski przeciwokrętowe
* długość: f1 - 2oo cm, f2 - 1o m.
* napęd: generatory belvegora i napęd baala.
- wersja f1 - montowana w wyrzutniach ferroxa (zawiera do 1 kg AM6, moc do 9oo mT),
- wersja f2 - montowana w wyrzutniach helliumera i nostriuma (zawiera do 9 kg AM6, moc do 81oo mT),
Renegade
pocisk balistyczny przeznaczony do niszczenia ufortyfikowanych księżyców i planet.
* długość: 6o m.
* napęd: generatory belvegora i napęd baala.
montowany w wyrzutniach helliumera i nostriuma (zwiera do 4oo kg AM6), moc do 36o ooo mT).
EDIT
Usunąłem opisy dział, które przestały być używane przez morlocki, czyli nonsilexy i eliluery oraz opis komory przytomnościowej (jako zupełnie już niepotrzebny). Dodałem siłę działa unigun i jego dokładny opis.