Chciałbym się odnieść jeszcze do naszej ostatniej gry FFA. Mój początkowy rozwój był bardzo wolny nie z powodu inwazji pojedynczego wojownika Disa z którym (fakt faktem - z powodu missclicka) poradziłem sobie szybko, a brak surowców militarnych. Jedyna miedź, którą odkryłem leżała tuż przy granicy Disa i szybko została anektowana do jego imperium. Przy trzecim mieście udało mi się zająć konie, ale to mogło mi zapewnić co najwyżej obronę przed wjazdem axemanami od Disa a nie na długotrwały i stabilny rozwój. Aby zdobyć żelazo musiałem przeprawić się przez Giblartar i postawić niezwykłe słabe miasto, tuż koło granicy z Liczem na samym żelazie. Do końca gry miasto to miało populację 2, ale nawet po zajęciu Disa stanowiło moje jedyne źródło żelaza. Oznacza to, że nie dość, że musiałem opóźnić wynalezienie technologii takich jak rolnictwo czy garncarstwo na rzecz obróbki żelaza i bezużytecznej żeglugi, to jeszcze musiałem ponosić koszta dodatkowego miasta, co skutecznie obniżyło moje wydatki na badania.
Wojny w erze starożytnej to moim zdaniem bardzo zły pomysł - praktycznie nie jesteśmy w stanie zająć miast a opóźniamy w rozwoju siebie tak samo, jak (kompetentnego) przeciwnika.
Jeśli przyjrzymy się dalszej części rozgrywki, zobaczymy, że nie jestem graczem agresywnym a jedynie starającym się podejmować optymalne decyzje. Distant praktycznie nie posiadał armii, więc zajęcie jego terenów było bardzo korzystną decyzją. Gdy jednak ustabilizowałem gospodarkę po nowych podbojach i zobaczyłem rozmiar stacku muszkieterów, przez który musiałbym się przebić żeby zająć cztery miasta Korma uznałem, że dużo lepszym rozwiązaniem jest współpraca z tym ostatnim i rozwój w kierunku Eurazji.
CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Moderator: GvS
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Distant nie posiadał armii po kiedy się za budowę zabrałem ( z 5-6 tur przed twoim wjazdem) dostałem losowego eventa "wulkan niszczy ulepszenia". Akurat znisczył kopalnie na brazie <_<
Jak bym miał tą kopalnię to może bym mial z 3-4 macemanów per miasto po zeslavowaniu pół populacji. Uratować pewnie w większości by mnie to nie uratowało, ale wojna trwałaby dłużej. A tak miałem pojedyncze jednostki.
Jak bym miał tą kopalnię to może bym mial z 3-4 macemanów per miasto po zeslavowaniu pół populacji. Uratować pewnie w większości by mnie to nie uratowało, ale wojna trwałaby dłużej. A tak miałem pojedyncze jednostki.
Nothing is impossible
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Coś się dzieje w ten weekend? Ja w sumie mam dla odmiany czas i chętnie bym się spróbował bo widzę, że jak tak dalej pójdzie to zostanę daleko w tyle =]
Dalej sie uciec chyba nie dalo. Ale to i tak nie pomoglo =]
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Ja też jestem wolny od godziny 19.
We do not sow
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Ekipa ircowa wznowiła rozgrywki w Civ 4, jednak po kilku tygodniach grania w tym samym pięcioosobowym składzie, kolejne rozgrywki stają się coraz bardziej przewidywalne ("ZNOWU CZTERECH NA JEDNEGO QQ"). W związku z tym zapraszamy wszystkich przywódców spragnionych panowania nad światem do ponownego przyłączenia się do gry. Zazwyczaj gramy szybkie rozgrywki na małych mapach w tygodniu wieczorem (19-20) oraz większe mapki popołudniami w weekendy (16-18).
Dla odmiany szukamy również chętnych do zagrania w (podobno) bardzo dobrego MODa w klimatach fantasy: Fall From Heaven (http://kael.civfanatics.net/).
Dla odmiany szukamy również chętnych do zagrania w (podobno) bardzo dobrego MODa w klimatach fantasy: Fall From Heaven (http://kael.civfanatics.net/).
A necromancer is just a really late healer.
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Wow wow wow, piszcie wczesniej kiedy gracie i kto jest w teamie. Ja z checia zagram, zreszta jak zawsze. (dla osób, które by wolały, aby pisał w fabularnej części forum - już tworzę posta)
We do not sow
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Włazisz na irca Windu, albo piszesz do mnie lub do Licha w godzinach podanych w poście. Na pewno znajdzie się slot dla twoich Greków. I trzeba przyznać, że wszyscy się podszkolili. Brakuje nam tylko jakiejś większej potyczki.
Nothing is impossible
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjalny
Jakich Greków, odkąd byłem pro, gram Majami. Majami Bjecz. Dobra widzę, że będę musiał sobie znowu zainstalować gg. Kurka w weekend przyjeżdza Noirka : (.
We do not sow
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Re: CIV 4 <Warlords> + <Beyond the Sword> patch 3.19 oficjal
Do tych co jeszcze grają. Pamiętajcie, że największy władca Majów z chęcią się przyłączy do każdej rozgrywki. Szczególnie kiedy jego słońce przeniosło się na trzy miesiące do Belgii.
We do not sow
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.